Εδώ και 2 μήνες περίπου παρατήρησα μια δυσκολία στο κούμπωμα των ταχυτήτων ιδιαίτερα της 1ης,2ας και της όπισθεν.
Ενώ είχα τέρμα πατημένο το πετάλ συμπλέκτη μετά απο σταμάτα-ξεκίνα μέσα στην πόλη η 1η κούμπωνε με μεγάλη προσπάθεια. Η γνώμη απο γνωστά εξουσιοδοτημένα συνεργεία ήταν ότι το κιβώτιο έχει πρόβλημα και μάλλον θέλει αλλαγή!!! Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο έχει 37000 και δεν το ζορίζω ποτέ μου έκανε τεράστια εντύπωση. Πολύ εύκολα έβγαλαν το συμπέρασμα.
Εψαξα και πάλι το workshop manual και το πρώτο που αναφέρει σε περίπτωση προβλήματος στην αλλαγή ταχυτήτων είναι ο έλεγχος & ρύθμιση της διαδρομής πεντάλ & συρματόσχοινου.
Αναφέρει 2 ρυθμίσεις:
1. Ελεύθερης διαδρομής πετάλ συμπλέκτη (τέρμα στο πάτωμα - ελεύθερο) 2cm το στόπ + 14cm εργοστασιακή διαδρομή = 16cm μετρώντας απο το πάτωμα(εκεί που ακουμπάει) μέχρι το πετάλ ελεύθερο.
Με τον καιρό ίσως να είχε χαλαρώσει το ελατήριο της πεταλιέρας και ήταν 18.5cm !! Ρύθμισα το είδικό στοπ πάνω στην πεταλιέρα και το πετάλ ήρθε στα 16cm.
2. Τζόγος πετάλ. Εδώ πατάμε το πετάλ προοδευτικά και μετράμε την απόσταση μέχρι να αισθανθούμε πίεση. Η εργοστασιακή απόσταση είναι 1.5 - 2cm. Εγώ βρήκα 4cm !! Κάτω απο το κιβώτιο προς την μεριά του συνοδηγού θα δούμε το σημείο εισόδου του συρματόσχοινου του συμπλέκτη. Στο σημείο αυτό υπάρχει ένα μεγάλο λαστιχένιο παξιμάδι που το ρυθμίζουμε με το χέρι. Δεν θέλει δύναμη. Γυρίζοντάς το δεξιόστροφά μετράμε τον τζόγο μέχρι η απόσταση να είναι 2cm.
Και ώς εκ θαύματος...γλύτωσα το κιβώτιο! Η ταχύτητες κουμπώνουν χαιδεύοντας το λεβιέ σαν βούτυρο
Πραγματικά ευχάριστο να το οδηγείς στην πόλη. Εγινε παιχνιδάκι!
Είναι μια δουλειά 20' και σίγουρα θα προστατεύσουμε το δίσκο απο τις έντονες φθορές.
Για μια ακόμη φορά δυστυχώς διαπίστωσα ότι τα σαίνια μηχ/κοί δεν ξέρουν τι τους γίνεται.
Αγνοούσαν την ρύθμιση συμπλέκτη. Ενας δε μου είπε ότι είναι αυτορυθμιζόμενος
Α ρε βρεγμένη σανίδα....
Τελικά όλα πρέπει να τα κάνουμε μόνοι μας!