Καλησπέρα σας. Πριν από λίγο τοποθέτησα την ΟΜΕ +4 στο Jimny. Πριν τη τοποθέτηση, είχα μετρήσει την απόσταση από το κάτω μέρος της ζάντας των τροχών μέχρι το φτερό. Σε όλους τους τροχούς η απόσταση αυτή ήταν 62,5cm. Αμέσως μετά τη τοποθέτηση μετρήσαμε 67,5cm στους μπροστινούς τροχούς και 68,5cm στους πίσω, δηλαδή +5cm αύξηση ύψους μπροστά και +6cm πίσω. Τα νούμερα αυτά είναι χωρίς να έχει κάνει το αυτοκίνητο ούτε μέτρο με τη νέα ανάρτηση. Πιστεύω ότι αφού δουλευτούν & "καθίσουν" τα ελατήρια, το ύψος που θα έχω κερδίσει θα είναι 3,5-4cm. Μετά από ένα εύλογο διάστημα και αφού κινηθεί το αυτοκίνητο θα σας πω και τις τελικές μετρήσεις.
Η ανάρτηση τώρα στην αρχή μου φάνηκε πολύ μαλακή. Πιστεύω με το χρόνο θα αποκτήσει τη τελική της μορφή και απόκριση και θα τη συνηθίσω κι εγώ. Μέσα στο αυτοκίνητο νοιώθεις ότι είσαι λίιιιιγο ψηλότερα χωρίς όμως να σου φαίνεται τεράστια η διαφορά. Με το που κατεβάσαμε το αυτοκίνητο το βάλαμε σε ένα χωράφι εκεί κοντά και το οδήγησα. Σε σχέση με το χτυπητήρι του καφέ που ήταν πριν, η διαφορά ήταν μεγάλη. Πολύ πιο άνετη παρά το ότι τα ελατήρια είναι τελείως απάτητα. Στις λακκούβες της πόλης επίσης ήταν πολύ πιο ωραίο στη συμπεριφορά του το αυτοκίνητο. Βέβαια ο συνδυασμός ύψους και μαλακής συμπεριφοράς (και "απάτητων" ελατηρίων), δημιουργεί έντονα παλαντζαρίσματα, που όμως δε τρομάζουν σε φυσιολογικές ταχύτητες. Δεν έτρεξα ακόμα πάνω από τα 70χλμ/ώρα να δω τη συμπεριφορά του. Αισθητικά τώρα, όταν το αυτοκίνητο πρωτοπάτησε έδαφος με τη νέα ανάρτηση ξετρελάθηκα! Πολύ πιο όμορφο και άγριο λόγω του παραπάνω ύψους, με τις ενισχυμένες κόκκινες δέστρες του JiNi να τονίζουν ακόμα περισσότερο το σύνολο! Περισσότερα θα σας μεταφέρω στη πορεία.
Θα ήθελα τη γνώμη σας όμως σχετικά με κάτι άλλο. Αφού έφυγα από το συνεργείο που έκανα τη τοποθέτηση, σταμάτησα σε ένα άλλο για μια άλλη υπόθεση. Είδε λοιπόν ο μηχανικός τη νέα ανάρτηση και μου έκανε κάποιες παρατηρήσεις που θα ήθελα να μου πείτε αν ευσταθούν. Μου είπε λοιπόν ότι τώρα που μου τοποθέτησαν τη νέα ανάρτηση, έπρεπε στη συνέχεια να μου ξεβιδώσουν και να ξαναβιδώσουν ΟΛΕΣ τις βίδες της ανάρτησης για να δουλέψει σωστά το νέο σύνολο. Εννοούσε τις βίδες που στηρίζουν Πανάρ, αντιστρεπτικές, τις βίδες των μπράτσων της ανάρτησης κτλ. Μάλιστα μου είπε ότι υπάρχει κίνδυνος επειδή δε ξεσφίχτηκαν οι υπόλοιπες βίδες (εκτός από αυτές των αμορτισέρ) να κόψουν οι βάσεις των παραπάνω εξαρτημάτων. Προσωπικά αυτό μου φάνηκε εξόφθαλμη προσπάθεια αλίευσης πελάτη, αλλά είπα να σας ρωτήσω για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Στο τέλος μου είπε να περάσω μια μέρα να μου ξεβίδώσει-ξαναβιδώσει όλες τις βίδες των εξαρτημάτων της ανάρτησης. Επίσης μου επέδειξε ως λάθος το ότι στο συνεργείο που έκανα τη τοποθέτηση δε μου έβαλαν ροδέλα στις βίδες που βιδώθηκαν στις βάσεις των αμορτισέρ. Αφού τα εργοστασιακά δεν είχα ροδέλα, και ούτε το σετ της ΟΜΕ είχε μέσα τιποτα ροδέλες για εκείνο το σημείο, υπάρχει περίπτωση να έχει δίκιο, ή με παέι να τρομοκρατήσει επίτηδες για να πάω εκεί "Να Σωθώ"? (που μου φαίνεται και το πιθανότερο)
Στα συνεργεία μου είπαν για ένα σετ 4 πεντάμπρατσες εργοστασιακές ζάντες αλουμινίου (χωρίς ελαστικά) που πουλάει ένα παιδί που τις φόρεσε μόνο 3 μήνες και τις άλλαξε με 16αρες. Τι τιμή είναι φυσιολογική για την αγορά τους? Τι θα πρέπει να προσέξω για να είμαι σίγουρος ότι δε τις πουλάει επειδή είναι ελαττωματικές? 200? είναι καλά, ακριβά ή λίγα?
Συνοψίζοντας λοιπόν για να σας υπενθυμίσω την ουσία:
1. Εντυπώσεις για τη λειτουργία της ανάρτησης.
2. Πραγματικότητα ή κινδυνολογία?
3. Τιμή μεταχειρισμένων πεντάμπρατσων ζαντών αλουμινίου?