Αποστολέας Θέμα: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny  (Αναγνώστηκε 13908 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #15 στις: Ιούλιος 24, 2008, 12:07 »
Η κατ' επιλογήν τετρακίνηση του Jimny είναι μόνον για ακραίες συνθήκες όπου η απώλεια πρόφυσης ή η αδυναμία έλξης δύναται να καθηλώσουν το όχημα.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν αποτελεί πλεονέκτημα για ασφαλέστερη κίνηση σε βρεγμένα ή μη οδοστρώματα.
Η απλούστατη βασική 1:1 4Χ4 μετάδοσή του Jimny δεν περιλαβάνει κεντρικό διαφορικό,φυγοκετρικό συμπλέκτη κ.τ.λ.
δηλ. όλα εκείνα τα μηχ/κά μέρη που επιτρέπουν την μόνιμη ή αυτόματα εμπλεκόμενη 4κίνηση σε όλες τις συνθήκες και οδοστρώματα. Μην παρασύρεστε απο τα SUVλάκια ;) Αλλωστε το Jimny είναι καθαρόαιμο off road με ότι αυτό συνεπάγεται.
Αρα εμπλέκουμε την τετρακίνηση μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο διότι σε αντίθετη περίπτωση όχι μόνον δεν βελτιώνουμε την οδική συμπεριφορά του οχήματος αλλά προξενούμε άσκοπα τεράστιες φθορές στην μετάδοση.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 24, 2008, 12:34 από Michalis »
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #16 στις: Ιούλιος 24, 2008, 12:21 »
Νομίζω ο Μιχάλης το διατύπωσε καλύτερα απ' όλους μας...

 _brav/ gr_t _231; >best >resp< >resp< >resp<

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #17 στις: Ιούλιος 24, 2008, 12:27 »
Η κατ' επιλογήν τετρακίνηση του Jimny είναι μόνον για ακραίες συνθήκες όπου η απώλεια πρόφυσης ή η αδυναμία έλξης δύναται να καθηλώσουν το όχημα.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν αποτελεί πλεονέκτημα για ασφαλέστερη κίνηση σε βρεγμένα ή μη οδοστρώματα.
Η απλούστατη βασική 1:1 4Χ4 μετάδοσή του Jimny δεν περιλαβάνει κεντρικό διαφορικό,φυγοκετρικό συμπλέκτη κ.τ.λ.
δηλ. όλα εκείνα τα μηχ/κά μέρη που επιτρέπουν την μόνιμη ή αυτόματα εμπλεκόμενη 4κίνηση σε όλες τις συνθήκες και οδοστρώματα. Μην παρασύρεστε απο τα SUVλάκια ;) Αλλωστε το Jimny είναι καθαρόαιμο off road με ότι αυτό συνεπάγεται.
Αρα εμπλέκουμε την τετρακίνηση μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο διότι δε αντίθετη περίπτωση όχι μόνον δεν βελτιώνουμε την οδική συμπεριφορά του οχήματος αλλά προξενούμε άσκοπα τεράστιες φθορές στην μετάδοση.

Τι καλύτερα??? Δεν βλέπεις λάθη που έχει κάνει?  ha ha ha ha ha

Well done Michalis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ;)  >sostos< >oreos< >plaka/ >egrapses< _brav/ gr_t _231; >WooHoo 185.gif 185.gif 185.gif 185.gif
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος charis_cy

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 133
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #18 στις: Ιούλιος 25, 2008, 11:36 »
Παιδια και γω με τη σειρα μου, καθ' οτι λιγο απειρος σε θεματα τετρακινησης γενικως, θα ηθελα με ενα δυο παραδειγματα να μου πειτε ποτε βαζω 4Η και ποτε 4L? Ευχαριστω εκ των προτερων

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #19 στις: Ιούλιος 25, 2008, 12:54 »
Οταν δε πάει το αμάξι (δε τσουλάει γιατί κόλλησε ή είναι έτοιμο να κολλήσει) βάζουμε τετρακίνηση (4Η). Αν ο κινητήρας δεν έχει τη δύναμη να ανταποκριθεί στο εμπόδιο (λάσπη ή ανηφόρα) βάζουμε 4L.

4H ή 4L ποτέ στην άσφαλτο (με ελάχιστες εξαιρέσεις)




Αποσυνδεδεμένος KΩΝ/ΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 198
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #20 στις: Ιούλιος 25, 2008, 15:52 »
Αρκετές φορές ομως όλα αυτά τα κάνεις απο πριν...
γιατι εάν περιμένεις να κολλήσεις για να βάλεις π.χ. τετρακίνηση τοτε μπορεί να είναι αργά ;)

Επίσης καλό είναι να χρησιμοποιούμε τα κοντα (ακόμη και αν δεν είναι εντελώς απαραίτητα) για να βοηθήσουμε τον δισκο του συμπλέκτη μας
Πάρε φόοοοραααα ρεεεε!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος charis_cy

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 133
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #21 στις: Ιούλιος 25, 2008, 18:20 »
paidia apologoume kat arxin yia tous latinikous xaraktires alla grafo apo to kinito! dld me to argo aposimforizete o simplekteis?

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #22 στις: Ιούλιος 26, 2008, 10:53 »
ναι, γιατί μεταφέρεται λιγότερη δύναμη πίσω στη μηχανή και το σασμάν.

Σκέψου το σαν τη διαφορά του να ξεκινάς με 1η και με 5η ταχύτητα.


Αποσυνδεδεμένος kostas_preveza

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 37
  • www.jimnyclub.com
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #23 στις: Οκτώβριος 22, 2008, 14:20 »
Tώρα είδα το θεματάκι και θέλησα να σας γράψω.! Μετά από προσωπική εμπειρία 3 τετακέ σε ορεινές διαδρομές με βροχή ή ψιλόβροχο , χωρίς ABS , το ίδιο και ο φίλος μου με GV , αποφάσησα να χρεισιμοποιώ την 4Η .Αν περιμένω να βάλω 4Η στο χώμα ή χιόνι φοβάμαι ότι δεν θα φτάσω και αν έχεις και άλλους μέσα καλύτερα να έχω φθορές υλικές παρά απώλειες.
Έχω φτάσει χειμώνα με ένα μέτρο χιόνι σε κάποια σημεία ,στο καταφύγιο Μετσόβου στο Μαυροβούνι  1800m ,με αργό άνετα αφήνοντας πολλά 2λιτρα πίσω , και έχω φύγει ευτυχός χωρίς ζημιές...στην άσφαλτο  !Η πισοκίνηση και η κατασκευή των τρίπορτων γενικά βοηθούν στο να σου φύγει ο κώλος ...ίσως τα κοντά μεταξόνια ...δεν ξέρω τα αυτοκίνητα δεν συμπεριφέροντε σωστά και επιθυμητά στην άσφαλτο και η έλλειψη ισχύς πιστεύω είναι από τα μειονεκτήματα του jimny.
Δεν ξέρω αν κάτι δεν κάνω εγώ καλά στα 150.000 km που έχω , βοηθήστε με !Εύχομαι το νέο να έρθει με μόνιμη αλλά με ΑΡΓΑ , όχι όπως το vitara , και συζητάω την αλλαγή.Το wrangler ή το terrano που δεν έχουν μόνιμη , σε αντιστοιχες συνθήκες on road  πώς άραγε να πηγαίνουν.; Ευχαριστώ για την υπομονή σας αλλά η κατασταση αυτή το να βρέχει και να σκέφτομαι τι φθορές θα βγάλω με έχει κουράσει.

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #24 στις: Οκτώβριος 22, 2008, 15:00 »
Σίγουρα το κοντό μεταξόνιο και η πίσω κίνηση δεν είναι ό,τι καλύτερο για οδήγηση σε ολισθηρά οδοστρώματα αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όπως τα λες. Στα 3 χρόνια που το έχω, με νορμάλ οδήγηση, δεν έχω νιώσει ποτέ αστάθεια ή ξεκόλλημα της ουράς σε βροχή ή γλίτσα και συνήθως ήμουν με mud (kaiman) και λιγότερο με Α/Τ (Colway).
Θα σου έλεγα καταρχήν να τσεκάρεις τα λάστιχά σου και κατά δεύτερο λόγο να δεις τις αναρτήσεις σου (κυρίως τα αμορτισέρ), αν όλα είναι εντάξει μείωσε ταχύτητα...
Το Wrangler που το έχω οδηγήσει (μαμίσιο) είναι χάρος, ειδικά σε βρεγμένο άστα να πάνε...
   
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος fokion

  • Jimny
  • Μηνύματα: 77
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #25 στις: Οκτώβριος 23, 2008, 17:04 »
Ως κατοχος Jimny 5πορτου  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D το μεταξωνιο κανει μεγαλη διαφορά στην συμπεριφορά, και φυσικά ο τροπος που οδηγεις οπως ειπε ο  Metalaxe αλλα και το τι λαστιχα φορας

Απο κει και περα το να βαζεις 4κινηση σε ασφαλτο ειναι εως και πιο επικυνδυνο καθοτι λογο εληψης κεντρικου ( μεσαιου ) διαφορικου ολο και παραπανω "μουτρα" μπορει να εχεις
ολο και κατι απο την μεταδοση να σπασει και εκει να δεις πως θα "φυγεις"

ασε δε που εχω νιωσει κουρδισμα ακομα και σε -σκληρο μεν αλλα - στεγνο χωμα

Αποσυνδεδεμένος velonakis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 99
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #26 στις: Οκτώβριος 24, 2008, 15:11 »
"ασε δε που εχω νιωσει κουρδισμα ακομα και σε -σκληρο μεν αλλα - στεγνο χωμα"

παιδια μην βαρεσετε για την ερωτηση  2_ag (καινουργιος ειμαι  ;D) αλλα
τι ακριβως νιωθουμε οταν κουρδιζει
εαν μου πειτε και τα αιτια που το νιωθουμε αυτο θα ηταν ακομα καλητερα
ευχαριστω εκ'των προτερων

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #27 στις: Οκτώβριος 24, 2008, 15:50 »
Κούρδισμα : Το νιώθεις έχοντας 4H ή 4L(πιο πολύ) όταν κάνεις κλειστή στροφή.

Οι μπροστά ρόδες και ειδικά η εξωτερική κάνει μεγαλύτερη απόσταση, άρα παραπάνω στροφές. Κανένα πρόβλημα αφού υπάρχει διαφορικό μπροστά.

Ομως η έξτρα κίνηση απαιτεί παραπάνω στροφές από τον εμπρός άξονα του τρανσφερ σε σχέση με τον πίσω. Αφου στο 4H και 4L "μπλοκάρουμε" 50-50 εμπρός-πίσω, δεν υπάρχει η δυνατότητα διαφορισμού εμπρός με πίσω άξονα (εδώ εξυπηρετεί ένα κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης)

Στα αυτοκίνητα λοιπόν με 50-50 εμπρός-πίσω, αναγκάζεται μία από τις πίσω ρόδες να περιστραφεί γρηγορότερα, σπινάροντας βηματιστά.....

Από τη θέση του οδηγού, αισθανόμαστε συνεχόμενα ελαφριά πηδηματάκια σε συνδυασμό με τον χαρακτηριστικό ήχο στιγμιαίου σπιναρίσματος ή έλλειψης πρόσφυσης.



Αποσυνδεδεμένος velonakis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 99
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #28 στις: Οκτώβριος 24, 2008, 16:35 »
Χαρη σε ευχαριστω για την απαντηση
κατατοπιστικοτατη και διαφωτιστικη
για αυτο μου αρεσει αυτο το forum
αμμεσοτητα-σαφηνια-καλη διαθεση
 >ilov< >ilov2<

Αποσυνδεδεμένος kostas_preveza

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 37
  • www.jimnyclub.com
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #29 στις: Οκτώβριος 30, 2008, 23:29 »
metalaxe ευχαριστώ για τις συμβουλέ σου, τα λάστιχα τα έχω δύο χρόνια περίπου bf longtrail ,τα δε αμορτισέρ-λατήρια περσυνά OME-MAD +4. τι να πώ...επιμένω ότι σε άσφαλτο με βροχή είναι επικινδυνο,,θα κόβω πλέον ταχύτητα ,αλλά όσες φορές είχα πρόβλημα με τον πίσω άξονα ,ήταν με χαμηλές ταχύτητες, ανηφόρα,που ,είτε με γκάζομα ή με αλλαγή ταχύτητας , η ροπή, με μικρή πρόσφυση ,με κουνούσε.φανταστείτε ανηφόρες με γλύτσα ή ακόμη με γκαζονάκι .Ευχαριστώ και πάλι ...