Αποστολέας Θέμα: Τα φρενα μου - τα νευρα μου  (Αναγνώστηκε 9612 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #15 στις: Απρίλιος 14, 2008, 19:01 »
Αντώνη φαουλ  :o Το κύκλωμα φρένων του Jimny είναι αυστηρά για DOT3 όπως γράφει και το καπάκι στο δοχείο "USE ONLY DOT 3" Τα πολύ καλά RBF 600 είναι όμως DOT4 που θεωρούνται καλύτερα και αναβάθμιση των DOT3, έχουν όμως διαφορετική σύσταση. Θα προκληθούν βλάβες στα τσιμουχάκια της τρόμπας όπως και σε αυτά στα κυλινδράκια της δαγκάνας.
Παλαιότερα είχα τσακωθεί με πολλούς μάστορες γιατί είτε δεν έβρισκαν "3άρια" είτε έλεγαν ότι και "4άρια" να βάλεις δεν παθαίνει τίποτα...παθαίνει και πολύ μάλιστα!!!!
Θα πρότεινα να ξαναβάλεις DOT3 και όπως προβλέπει ο κατασκευαστής να αλλάζονται κάθε 2 χρόνια.
Μιχάλη το βιβλίο του Jimny λέει DOT3 ή SAE J1703, το Motul rbf 600 είναι SAEJ1703. Εκτός αυτού σε όσα σχετικά άρθρα έχω διαβάσει, η μόνη διαφορά των DOT3, DOT4, DOT5.1 (μη σιλικονούχα) είναι το boiling point και τουλάχιστον τα DOT3 & DOT4 είναι αναμιγνυόμενα χωρίς πρόβλημα, μόνο τα DOT5 δεν πρέπει να αναμιγνύονται με άλλα γιατί προκαλούν βλάβες. Σωστά πάντως λες ότι πρέπει να αλλάζονται κάθε 2 χρόνια, ό,τι και να είναι, αυτό το τηρώ... :D :D και συμφωνώ με τα λεγόμενά σου για τις δισκόπλακες, δεν πρέπει να παίζουμε με θέματα ασφαλείας... >:( >:(


 
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #16 στις: Απρίλιος 15, 2008, 09:41 »
Αντώνη φαουλ  :o Το κύκλωμα φρένων του Jimny είναι αυστηρά για DOT3 όπως γράφει και το καπάκι στο δοχείο "USE ONLY DOT 3" Τα πολύ καλά RBF 600 είναι όμως DOT4 που θεωρούνται καλύτερα και αναβάθμιση των DOT3, έχουν όμως διαφορετική σύσταση. Θα προκληθούν βλάβες στα τσιμουχάκια της τρόμπας όπως και σε αυτά στα κυλινδράκια της δαγκάνας.
Παλαιότερα είχα τσακωθεί με πολλούς μάστορες γιατί είτε δεν έβρισκαν "3άρια" είτε έλεγαν ότι και "4άρια" να βάλεις δεν παθαίνει τίποτα...παθαίνει και πολύ μάλιστα!!!!
Θα πρότεινα να ξαναβάλεις DOT3 και όπως προβλέπει ο κατασκευαστής να αλλάζονται κάθε 2 χρόνια.
Μιχάλη το βιβλίο του Jimny λέει DOT3 ή SAE J1703, το Motul rbf 600 είναι SAEJ1703. Εκτός αυτού σε όσα σχετικά άρθρα έχω διαβάσει, η μόνη διαφορά των DOT3, DOT4, DOT5.1 (μη σιλικονούχα) είναι το boiling point και τουλάχιστον τα DOT3 & DOT4 είναι αναμιγνυόμενα χωρίς πρόβλημα, μόνο τα DOT5 δεν πρέπει να αναμιγνύονται με άλλα γιατί προκαλούν βλάβες. Σωστά πάντως λες ότι πρέπει να αλλάζονται κάθε 2 χρόνια, ό,τι και να είναι, αυτό το τηρώ... :D :D και συμφωνώ με τα λεγόμενά σου για τις δισκόπλακες, δεν πρέπει να παίζουμε με θέματα ασφαλείας... >:( >:(


 


To SAE είναι "Society of Automotive Engineers - a world resource for the design, manufacturing, operation and maintenance of all manner of vehicles and engines" ένας διεθνής οργανισμός που θέτει τις προδιαγραφές. Δηλ. το SAEJ1703 είναι προδιαγραφή που υπερκαλύπτει και τα 2 υγρά DOT.3 και DOT.4 αλλά ΔΕΝ σχετίζεται με την χημική σύσταση. Είναι και τα δύο glycol based αλλά τα DOT4 έχουν borate esters.
Η οδηγία στο βιβλίο γράφει "Use ONLY DOT3" σε ορισμένα άλλα μοντέλα έχω δεί "DOT3 or DOT4" Εκεί ναί μπορείς να τα αντικαταστήσεις. Τα παραπάνω είναι αναμειγνυόμενα ΜΟΝΟΝ αν το προβλέπει ο κατασκευαστής.
Αποψή μου είναι ότι καλύτερα να τα αλλάξεις διότι δεν είναι συμβατά στο JIMNY με ότι αυτό συνεπάγεται.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 15, 2008, 09:43 από Michalis »
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος frankie

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 357
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #17 στις: Απρίλιος 15, 2008, 10:47 »
Η PERSONAL BEST πάντως του Γέρακα και της Κηφισίας , DOT 4 βάζουν!
Δεν μπορώ να προχωρήσω , με τραβούν τα @@ πίσω!!!!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #18 στις: Απρίλιος 15, 2008, 12:34 »
Η PERSONAL BEST πάντως του Γέρακα και της Κηφισίας , DOT 4 βάζουν!

Για κάνε μια ερώτηση στους πονηρούς....αφου το καπάκι γράφει ONLY DOT3...αν πάθει ζημιά θα στα πληρώσουν? ;)
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος frankie

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 357
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #19 στις: Απρίλιος 15, 2008, 15:25 »
Η PERSONAL BEST πάντως του Γέρακα και της Κηφισίας , DOT 4 βάζουν!

Για κάνε μια ερώτηση στους πονηρούς....αφου το καπάκι γράφει ONLY DOT3...αν πάθει ζημιά θα στα πληρώσουν? ;)

Τι να πληρώσουν τώρα πια? Επιπλέον το παρακολουθώ μόνος μου πια το αμάξι και πρόσφατα άλλαξα τα υγρα με Ferodo DOT 4 και είδα διαφορά , ιδιαίτερα μετά απο καταπόνηση που δεν χάνουν την αίσθησή τους . Τώρα αν το δούμε και πρακτικά , το τουτού μας απλή τρόμπα και σεβρό φορά , προηγούμενης δεκαετίας κατάσταση , που έχουν αποδειχθεί κλασικά ώς "σκυλιά" . Το μόνο ευάλωρο σημείο που έχουν ειναι τα τσιμουχάκια στις εξόδους της τρόμπας , αλλά μου φαίνεται πολύ δύσκολο μια τέτοια άλλαγή σε DOT να έχει τόσο διαφορά στην φθορά τους . Αν βάζαμε σιλικονούχα το συζητάμε τότε ! Πάντα άποψή μου και δεν συστήνω σε κανέναν τίποτα!
Δεν μπορώ να προχωρήσω , με τραβούν τα @@ πίσω!!!!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #20 στις: Απρίλιος 15, 2008, 15:33 »
Δε νομίζω ότι είναι τόσο τραγικά τα πράγματα βρε Μιχάλη, όταν σου λέει ο κατασκευαστής ότι βάζεις DOT3 ή SAE J1703 σημαίνει ότι από τη στιγμή που τα υγρά καλύπτουν τις συγκεκριμένες προδιαγραφές δεν υπάρχει πρόβλημα οπότε ότι υγρό και να βάλεις με προδιαγραφές SAE J1703 είσαι Ο.Κ.
Επίσης η ίδια η Suzuki λέει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα αν βάλεις DOT4, αν υπήρχε πρόβλημα με το Jimny θα ήταν πιστεύω γνωστό σ' αυτούς...
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #21 στις: Απρίλιος 15, 2008, 16:33 »
Επίσης η ίδια η Suzuki λέει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα αν βάλεις DOT4, αν υπήρχε πρόβλημα με το Jimny θα ήταν πιστεύω γνωστό σ' αυτούς...

Λιγο δύσκολο να πιστέψω τι τελικά είναι γνωστό στα Service Suzuki όταν μου είπαν να αλλάξω ιμάντα....ενώ έχω αλυσίδα!! Ασε μην πώ τι άλλο έχω ακούσει :o

Αρα "ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος ντύνεται σπίτι του" και ο "Μιχάλης φτιάχνει το Jimny σπίτι του"
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος frankie

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 357
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #22 στις: Απρίλιος 15, 2008, 16:45 »
Ο παλιός κινητήρας GB13 τελικά τι φορά? Ιμάντα ή καδένα ?
Δεν μπορώ να προχωρήσω , με τραβούν τα @@ πίσω!!!!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος FADOM

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 72
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #23 στις: Απρίλιος 15, 2008, 19:04 »
Ιμαντα φοραμε.... _155>

Αποσυνδεδεμένος frankie

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 357
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #24 στις: Απρίλιος 15, 2008, 19:24 »
Ιμαντα φοραμε.... _155>

Sorry για το εκτός!

FADOM , δεν μπορείς να φανταστείς πόσες διορθώσεις έχω φάει για αυτό!  0_21
Δεν μπορώ να προχωρήσω , με τραβούν τα @@ πίσω!!!!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #25 στις: Απρίλιος 15, 2008, 19:43 »
Λιγο δύσκολο να πιστέψω τι τελικά είναι γνωστό στα Service Suzuki όταν μου είπαν να αλλάξω ιμάντα....ενώ έχω αλυσίδα!! Ασε μην πώ τι άλλο έχω ακούσει :o
Αρα "ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος ντύνεται σπίτι του" και ο "Μιχάλης φτιάχνει το Jimny σπίτι του"
lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol
Καλά, δεν έχεις και άδικο εδώ που τα λέμε... :D :D :D :D
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος frankie

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 357
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #26 στις: Απρίλιος 15, 2008, 19:56 »
Λιγο δύσκολο να πιστέψω τι τελικά είναι γνωστό στα Service Suzuki όταν μου είπαν να αλλάξω ιμάντα....ενώ έχω αλυσίδα!! Ασε μην πώ τι άλλο έχω ακούσει :o
Αρα "ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος ντύνεται σπίτι του" και ο "Μιχάλης φτιάχνει το Jimny σπίτι του"
lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol
Καλά, δεν έχεις και άδικο εδώ που τα λέμε... :D :D :D :D
Κι εγώ που ρώτησα κάθε πότε να αλλάζω τον ιμάντα και μου είπε έχω καδένα! 0_21 0_21
Δεν μπορώ να προχωρήσω , με τραβούν τα @@ πίσω!!!!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τα φρενα μου - τα νευρα μου
« Απάντηση #27 στις: Απρίλιος 15, 2008, 23:28 »
Ο παλιός κινητήρας GB13 τελικά τι φορά? Ιμάντα ή καδένα ?

G13BB 16V OHC σασί ανοικτό/κλειστό JB33 -> Ιμάντας.

Μ13Α (Μαύρο πλαστικό καπάκι)  16V DOHC σασί κλειστό JB43 -> Αλυσίδα.

Μ13Α ( Μαύρο πλαστικό καπάκι και "εξόγκωμα" μπροστά απο τον αριστερό εκκεντροφόρο) 16V DOHC VVT σασί ανοικτό/κλειστό -> Αλυσίδα.

Αν ξανακούσω για ιμάντα και αλυσίδα θα βγάλω το σφυρί  0_21.....πλάκα κάνω  yah
Respect a man's car and he will respect you