Αποστολέας Θέμα: Αλλαγη καθεστωτος εισαγωγης μεταχ/σμενων αυτ/των χωρων της Ε.Ε. (EURO3/EURO4).  (Αναγνώστηκε 2018 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος NickSi

  • Jimny
  • Μηνύματα: 5603
  • Φύλο: ’ντρας
  • jimny*.* = jimnyclub.com !!! Με τις υγειες σας!!!
    • Η πανελλήνια παρέα με τα jimny !

Απο 1 Ιανουαριου 2008, αλλάζει το φορολογικό καθεστώς για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.


Mεταβάλλεται άρδην το σκηνικό στη φορολόγηση των Ι.Χ. αυτοκινήτων σε ένα μήνα – και ειδικότερα από 1ης Ιανουαρίου 2008.

Αναλυτικότερα, το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών φέρεται αποφασισμένο να μην αναστείλει πλέον την εφαρμογή της διάταξης, βάσει της οποίας τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν έως και 31.12.2003 (όσα, δηλαδή, πληρούν τις προδιαγραφές των κοινοτικών Oδηγιών «98/69 γραμμή Α’» και «94/12» για τις εκπομπές ρύπων) πρέπει κατά την εισαγωγή τους στη χώρα μας να επιβαρύνονται πλέον με συντελεστές τέλους ταξινόμησης προσαυξημένους κατά 71% έως και 184% σε σύγκριση με αυτούς που επιβάλλονται σήμερα. Εύλογα, λοιπόν, η εφαρμογή της διάταξης αυτής θα έχει ως αποτέλεσμα να διογκωθούν οι φορολογικές επιβαρύνσεις για τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. αυτοκίνητα έτους κατασκευής έως και το 2003, τα οποία θα εισάγονται στην Ελλάδα από την 1η Ιανουαρίου 2008.

Η αγορά των αυτοκινήτων αυτών θα καταστεί ασύμφορη για τους Eλληνες οδηγούς και ως εκ τούτου αναμένεται να μηδενισθεί ο αριθμός εισαγωγής τους στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, όμως, το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών προωθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, διάταξη με την οποία θα προβλέπεται μεγαλύτερη μείωση της φορολογητέας αξίας από αυτήν που ισχύει σήμερα για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ. αυτοκίνητα ηλικίας ενός έως και τεσσάρων ετών.

Η διάταξη αυτή αποσκοπεί στη συμμόρφωση της ελληνικής κυβέρνησης με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με την οποία η χώρα μας καταδικάσθηκε επειδή δεν εφάρμοζε κριτήρια που να μειώνουν σημαντικά τις αξίες επί των οποίων επιβάλλονται τέλη ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ. αυτοκίνητα παλαιότητας από 1 έως και 4 έτη.

Η ισχύουσα σήμερα διάταξη προβλέπει μείωση της φορολογητέας αξίας των μεταχειρισμένων Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 7% μετά τη συμπλήρωση 6 μηνών κυκλοφορίας και μέχρι τη συμπλήρωση του πρώτου έτους κυκλοφορίας. Επιπλέον, για κάθε επόμενο έτος κυκλοφορίας μέχρι το 4ο, το ποσοστό μείωσης της φορολογητέας αξίας προσαυξάνεται κατά επιπλέον 7%, δηλαδή σωρευτικά φθάνει έως το 28%. Στη συνέχεια, για κάθε επόμενο έτος κυκλοφορίας, η μείωση της φορολογητέας αξίας προσαυξάνεται κατά συνεχώς μειούμενα ποσοστά μέχρι να φθάσει σωρευτικά στο 80% για Ι.Χ. ηλικίας 15 ετών.

Η νέα διάταξη θα προβλέπει μείωση της φορολογητέας αξίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 1,35% από τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας τους. Στη συνέχεια, η μείωση αυτή θα προσαυξάνεται περαιτέρω κατά ποσοστά της τάξης του 1,35%-0,3% για κάθε επόμενο μήνα κυκλοφορίας μέχρι να φθάσει σωρευτικά στο 81% για μεταχειρισμένα Ι.Χ. ηλικίας 180 μηνών (15 ετών).


Eτσι, από τις εφαρμογές της παραπάνω διάταξης αναμένονται οι εξής επιπτώσεις:

1. Μηδενισμός των μειώσεων τιμών για τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. αυτοκίνητα ηλικίας 5 ετών και άνω, καθώς δεν θα μειώνεται η φορολογητέα αξία των αυτοκινήτων αυτών, ενώ παράλληλα οι συντελεστές τέλους ταξινόμησης για τα οχήματα αυτά θα αυξηθούν σημαντικά.

2. Θα προκύψουν μικρές μειώσεις τιμών (της τάξης των 150-300 ευρώ) για όσα μεταχειρισμένα Ι.Χ. έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή Eνωση από το 2004 και εντεύθεν.


Πηγή Express.
Kουραστηκα και αηδιασα με καποιους "δηθεν"...   Πλεον, ΔΕΝ...