Αποστολέας Θέμα: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?  (Αναγνώστηκε 6673 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« στις: Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:26 »
Καλημέρα σας

Ηθελα τη γνώμη σας αν θα ήταν καλό και σοφό να προσθέσω ΠΑΝΑΡ στο SAMURAI μου.
Εχω βάλει ανάρτηση CALMINI +5" και αποστάτες τροχών Spidertrax 1". Εχω πολύ ασαφές τιμόνι και κάποιες τρελές ταλαντώσεις στα 65 χλμ.

Με αυτό που διάβασα από την rocky-road  (βλ. http://www.rocky-road.com/panhard.html ) πιστεύω οτι θα βελτιώσει πολύ τη συμπεριφορά του ΣΑΜΙ.

ΓΝΩΜΕΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ?


Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 18, 2007, 08:45 »
Μα κανείς δεν εκφέρει μια γνώμη ?

Αποσυνδεδεμένος IronΜan

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3753
  • Φύλο: Άντρας
  • Πισσώνας
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 18, 2007, 11:27 »
Βάλε
Γιάννης Δημητρέλης

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 18, 2007, 11:31 »
Καλή δικαιολογία..... με έπεισες.... θα βάλω

Αποσυνδεδεμένος freskos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 374
  • www.jimnyclub.com
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 18, 2007, 15:14 »
Για το τιμόνι μπορείς να μαζέψεις τα μπόσικα που κατά πάσα πιθανότητα έχεις χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα γίνει και τιμόνι ακριβείας. Μη ξεχνάς, Samurai οδηγάς  ;D Τώρα για το δρόμο, αν τα αμορτισέρ σου είναι ΟΚ δε ξέρω τι άλλο θα μπορούσε να προκαλέσει ταλαντώσεις  ??? ??? ??? ???

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 18, 2007, 15:43 »
Καλημέρα σας

Ηθελα τη γνώμη σας αν θα ήταν καλό και σοφό να προσθέσω ΠΑΝΑΡ στο SAMURAI μου.
Εχω βάλει ανάρτηση CALMINI +5" και αποστάτες τροχών Spidertrax 1". Εχω πολύ ασαφές τιμόνι και κάποιες τρελές ταλαντώσεις στα 65 χλμ.

Με αυτό που διάβασα από την rocky-road  (βλ. http://www.rocky-road.com/panhard.html ) πιστεύω οτι θα βελτιώσει πολύ τη συμπεριφορά του ΣΑΜΙ.

ΓΝΩΜΕΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ?



Οι ράβδοι Πανάρ αποτελούν το τρίτο και βασικό σημείο στήριξης στις αναρτήσεις με συμπαγείς άξονες και ελικοειδή ελατήρια. Ο λόγος είναι ότι τα 2 σημεία στήριξης του άξονα στο σασί μέσω των αμορτισέρ στους θόλους δεν επαρκούν για να μην επιτρέπουν τις εγκάρσιες κινήσεις του άξονα. Εκτός από πάνω - κάτω αν δεν υπήρχε η Πανάρ ο άξονας θα είχε και κίνηση αριστερά - δεξιά.
Στα συστήματα ανάρτησης με μεταλλικά ελάσματα και αμορτισέρ δεν χρειάζεται Πανάρ εφόσον λόγω της συμπαγούς κατασκευής τους τα ελάσματα δεν επιτρέπουν την εγκάρσια μετακίνηση του άξονα.
Εδώ η Πανάρ είναι εκτός του αρχικού σχεδιασμού της ανάρτησης αποτελώντας περιττό φερόμενο βάρος. Πιθανώς να αποτελεί κάποιου είδους ενίσχυση σε ακραίες περιπτώσεις Trial σε συνδυασμό με την την χρήση ελαστικών πολύ μεγάλων διαστάσεων. Την θεωρώ μάλλον extreme μετατροπή χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα.


Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος stratos

  • Jimny
  • Μηνύματα: 34
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 18, 2007, 20:11 »
Εχω πολύ ασαφές τιμόνι και κάποιες τρελές ταλαντώσεις στα 65 χλμ.

Αν έχεις SPOA χρειάζεται η παναρ αλλα απο αυτά που γράφεις μάλλον  αλλου είναι το πρόβλημα .
Ψάξε καλύτερα το σύστημα διεύθυνσης.

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 19, 2007, 08:53 »
STRATOS : Τι είναι SPOA?


Παιδάκια ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Να σας δώσω και άλλες πληροφορίες.......

Τα λάστιχα που φοράει είναι 235/75/15. Ειναι μεγαλούτσικα.

Ο ατέρμωνας δεν έχει καθόλου μπόσικα. Τον έχω σφίξει.

Και στα 30 χλμ μπορεί να ξεκινήσει ταλάντωση στο τιμόνι, πέφτωντας σε λακούβα με τη μία ρόδα. Σε αυτά τα χιλιόμετρα η ταλάντωση διαρκεί 1-2 δευτερόλεπτα και σταματάει μόνη της (με το αμορτισερ OME τιμονιου φαντάζομαι).

Στα 65 χλμ, μπορεί να ξεκινήσει η ταλάντωση από 1 μικρό χαλικάκι, και δε σταματάει αν δεν αυξήσω ταχύτητα. Εννοείται οτι πρέπει να κρατώ το τιμόνι γερά, αλλιώς μπορεί και να αυξηθεί η ταλάντωση. Μιλάμε για +/- 15 μοιρες τουλάχιστο στο τιμόνι. Δεν ειναι λιγο, ούτε απλό τρέμουλο.

Σε χλμ πάνω από 75, κάποιες φορές υπάρχει η αίσθηση οτι απλά μπορεί να θέλει ζυγοστάθμιση. Δηλαδή ένα απλό τρέμουλο.

Κατά την ταλάντωση, κοιτώντας έξω από το παράθυρο, φαίνεται η ρόδα του οδηγού που πάει δεξιά αριστερά.

Επίσης, για δύο μέρες (πριν 6 μήνες) που δεν είχα καθόλου αμορτισέρ τιμονιού, η ταλάντωση γινόταν στα 35-45 χλμ, ξέφευγε από τον έλεγχο, και πλάκωνα τα φρένα. Το τιμόνι δεν κρατιώταν και μου έφευγε από τα χέρια. Η λύση τότε ήταν να ανεβάζω χλμ άμεσα μετά το ξεκίνημα. Μετά τα 50 χλμ δεν συνέβαινε τίποτα.

Κατά την ταλάντωση, μου δίνει την αίσθηση οτι το διαφορικό ολόκληρο ταλαντεύεται δεξιά αριστερά. Γι' αυτό και σκέφηκα να βάλω πανάρ.
Σημείωση πάλι : Εχω σούστες CALMINI +5".


« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 19, 2007, 09:30 από Χάρης »

Αποσυνδεδεμένος IronΜan

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3753
  • Φύλο: Άντρας
  • Πισσώνας
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 19, 2007, 09:25 »
To SPOA είναι αρχικά του SPring Over Axle...
Βάση για τις σούστες που τις κάνει να πιάνουν στην πάνω μεριά του άξονα
Νομιζω τις έχει η Rocky Road
Γιάννης Δημητρέλης

Αποσυνδεδεμένος admin

  • Ομάδα Διαχείρισης.
  • Jimny
  • Μηνύματα: 489
  • Φύλο: Άντρας
    • Jimnyclub.com
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 19, 2007, 09:58 »
Κατά την ταλάντωση, κοιτώντας έξω από το παράθυρο, φαίνεται η ρόδα του οδηγού που πάει δεξιά αριστερά.

Επίσης, για δύο μέρες (πριν 6 μήνες) που δεν είχα καθόλου αμορτισέρ τιμονιού, η ταλάντωση γινόταν στα 35-45 χλμ, ξέφευγε από τον έλεγχο, και πλάκωνα τα φρένα. Το τιμόνι δεν κρατιώταν και μου έφευγε από τα χέρια. Η λύση τότε ήταν να ανεβάζω χλμ άμεσα μετά το ξεκίνημα. Μετά τα 50 χλμ δεν συνέβαινε τίποτα.

Κατά την ταλάντωση, μου δίνει την αίσθηση οτι το διαφορικό ολόκληρο ταλαντεύεται δεξιά αριστερά. Γι' αυτό και σκέφηκα να βάλω πανάρ.
Σημείωση πάλι : Εχω σούστες CALMINI +5".

Μου θυμίζει ένα πόστ στο to4x4.gr το οποίο θα παραθέσω εδώ πέρα...

Παράθεση
Στο δρόμο μετα απο 2 ημερες και αρκετά "στραμπουλήγματα" εκτός δρόμου ,το αυτοκινητο απεκτησε μια αστάθεια στο δρόμο.Μεχρι που τη στιγμή που οταν ενας τροχός εβρισκε σε καποιο σαμαρακι,αρχισα να βιωνω πολυ εντονα το φαινόμενο Death Wobble... Τι σημαινει αυτό ? Οτι εκει που πας ωραιος και ξενοιαστος,μολις καποιος τροχός (ή και οι δυο) βρει σαμαρακι,κυμα,λακουβα, αρχιζουν και οι δυο τροχοι μια κινηση αριστερα δεξια,το τιμονι κινειται αναλογα γρηγορα στις ιδιες κατευθυνσεις που και να θες να το κανεις με τα χερια τοσο γρηγορα δεν μπορείς....Και δεν ενοοω να ψαρευει λιγο το τιμόνι.....Νοιωθεις οτι το αυτοκινητο θα διαλυθεί.... Σχετικο video να το δειτε μπορειτε να κατεβασετε εδω
http://www.emotoman.com/videos/dw.mpg (καλυτερα καντε save target as..)
Ειναι καπου 2,5ΜΒ αλλα αξιζει να το δειτε...οτι θα δειτε εκει ,αυτο επαθα και εγω.
Επεσε η σχετική μελετη και ερευνα και κατατοπιστηκα σχετικα.....
Το Death wobble ειναι η συνηθης αρώστεια σε ποιοδήποτε αυτοκινητο εχει ακαμπτο εμπρός και ελατήρια.Δεν υπαρχει ενα συγκεκριμενο γιατρικό αλλα συνδιασμός διορθώσεων.Συνηθως βαζουν ενα αμορτισερ τιμονιού σε Light καταστάσεις αλλα πολλοι δεν το εγκρίνουν καθότι απλως καμουφλάρει το πρόβλημα ,δεν το διορθώνει μια και εξω.
Λογοι που εμφανιζεται (μπορει να ειναι ενας,δυο ή και ολοι μαζί)
1- Κακη ή καθόλου ζυγοστάθμιση τροχών (η και προβληματικοί τροχοί )
2- Κατεστραμενα ή λασκαρισμενα σινεμπλόκ βραχιόνων
3-Κατεστραμενα η λασκαρισμενα ακρόμπαρα
4-Κακή ρυθμιση συγκλισης-απόκλισης
5-Κακή ρυθμιση καστερ (συνηθως μετα απο ψηλωμα,και εφόσον εχει γινει)
6-Κατεστραμενα σινεμπλόκ πανάρ (συνηθισμενη αιτία-ενα ευχαριστω στο Μακη που μου χτυπησε το καμπανακι...  )
7-Κακή γεωμετρία αναρτησης (αποστασεις,μηκη,βασειςκ.τ.λ-εδω χοντραινει το παιχνίδι διόρθωσης)
8-Κατεστραμενα ρουλεμαν τροχών ή/και ακραξονίων (king pin bearings)
9-Λασκαρισμενο κουτι τιμονιού στο σασί

Πανω κατω αυτο ειναι το check list.Αν τα παρετε με τη σειρά δεν υπαρχει περίπτωση να μην βρειτε την αιτία του προβλήματος.Και σε οτι αφορά τη ζυγοστάθμιση ,αν εχετε κανει σχετικα πρόσφατα και ειστε σιγουροι.....ΞΑΝΑΚΑΝΤΕ ! Μπορει και να εκπλαγείτε...


Ελπίζω να βρεiς τη λύση
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 19, 2007, 10:03 από admin »
Jimnyclub.com

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 19, 2007, 10:06 »
Γιάννη ακριβώς αυτό το πρόβλημα έχω που φαίνεται στο video...... λίγο λιγότερο ίσως, αλλά αυτό είναι.

Αποσυνδεδεμένος admin

  • Ομάδα Διαχείρισης.
  • Jimny
  • Μηνύματα: 489
  • Φύλο: Άντρας
    • Jimnyclub.com
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #11 στις: Σεπτέμβριος 19, 2007, 10:45 »
 cl cl
Κάπου κάπου χαίρομαι για τη μνήμη μου :)
Jimnyclub.com

Αποσυνδεδεμένος freskos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 374
  • www.jimnyclub.com
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #12 στις: Σεπτέμβριος 19, 2007, 11:45 »
Φίλε Χάρη. Εγώ αν είχα τέτοια συμπεριφορά στο Sami μου, δε θα το οδηγούσα. Κοίτα το άμεσα !!

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 19, 2007, 12:55 »
Δεν ήξερα την ορολογία : Death Wobble.  Κύριε admin, με βοήθησε πολύ το post σου. Εψαξα λοιπόν στο Internet και βρήκα πολύ υλικό......

Θα το πετάξω να υσηχάσω.... θέλει πολύ ψάξιμο το αυτοκίνητο...... απο που να πρωτοαρχίσω.....

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας.


Αποσυνδεδεμένος freskos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 374
  • www.jimnyclub.com
Απ: Να βάλω ΠΑΝΑΡ ?
« Απάντηση #14 στις: Σεπτέμβριος 19, 2007, 15:27 »

Θα το πετάξω να υσηχάσω.... θέλει πολύ ψάξιμο το αυτοκίνητο...... απο που να πρωτοαρχίσω.....

όταν αποφασίσεις να το πετάξεις, θα είχες τη καλωσύνη να μας ενημερώσεις για το που θα το πετάξεις  ??? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D