Καπου με μπερδεψατε τωρα...και εμενα...το βαρος του αυτοκινητου...δεν στερεωνετε στα αμορτισερ,αλλα στα ελατηρια η σουστες..αναλογα τι εχει το καθε αμαξι,γιαυτο και τα ελατηρια κυκλοφορουν με limpres,και οι σουστες με ποσα φυλλα βαζεις...στα αμορτισερ τωρα ειναι η σκληροτητα που θες...τα Rancho 5000 ειναι μια χαρα για Jimny....ουτε μαλακα ουτε σκληρα.....για ρωτηστε και την Vassiliki που τα φοραει....και ειναι και κοπελα......αν στερεωνες βαρος στα αμοριτερ...ΔΕΝ υπηρχε τροπος να τα πατησεις κατω μονο με το βαρος του σωματος σου....απλος εχουν διαφορετικο τροπο αποσβεσης της πιεσης που τρωνε....(μπορει ομως να τα λεω και λαθος... )
Το βάρος του αυτοκινήτου σαφώς και διαμοιράζεται και στα αμορτισέρ και τα ελατήρια.
1. Το ελατήριο υπολογίζεται βάσει του μέγιστου μεικτού βάρους αλλά και της χρήσης του του οχήματος (σπόρ, καθημερινή, επαγγελματική κ.τ.λ.)
Απορροφά τους μόνο κραδασμούς από τις ανωμαλίες του δρόμου με τον ανάλογο αριθμό ταλαντώσεων.
2. Το αμορτισέρ ορίζει μόνο την επαναφορά δηλ. πόσες φορές θα ταλαντωθεί το ελατήριο μέχρι να σταματήσει . Αν δεν είχαμε αμορτισέρ τότε το αυτοκίνητο θα πήγαινε “πάνω – κάτω” συνεχόμενα με επιτάχυνση μέχρι να εκτοξευτεί από τον δρόμο!! Το αμορτισέρ “φρενάρει τις ταλαντώσεις”
Πρέπει να συμβαδίζει με το βάρος του οχήματος διότι αν είναι πολύ μαλακό είναι σαν να μην υπάρχει δηλ. το όχημα θα ταλαντώνεται συνέχεια ενώ αν είναι πολύ σκληρό δεν θ’ αφήνει το ελατήριο να συμπιεστεί οπότε δεν θα έχουμε απορρόφηση και κατά συνέπεια καθόλου άνεση.
Ο συνδυασμός πρέπει να είναι μελετημένος για το κάθε όχημα. Οι μύθοι του τύπου μαλακό ελατήριο με σκληρό αμορτισέρ ή το αντίθετο είναι επικίνδυνες μπακαλίστικες νοοτροπίες που μπορεί ν’ αποβούν μοιραίες . Αυτά δεν γίνονται με το μάτι ούτε με το στυλ του “ρώτα και τον φίλο μου που τα έχει” ή “ μάστορας μου είπε ότι τα αμορτισέρ αυτά πάνε με τα τάδε ελατήρια”.
Οι εταιρείες ή οι αξιόπιστοι βελτιωτές που ξοδεύουν χρόνο και χρήμα μόνο μπορούν να μας προσφέρουν ασφαλή ΚΙΤ για την χρήση που θέλουμε να έχουμε.