Αποστολέας Θέμα: ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ  (Αναγνώστηκε 7023 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος tsakos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 23
  • Φύλο: Άντρας
ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ
« στις: Ιανουάριος 10, 2008, 13:57 »
Χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους!!!

Το jimnaki μου ('02) χάνει λίγα λάδια με τον καιρό. Χρειάζεται δηλαδή να συμπληρώσω μια φορά ανάμεσα στην αλλαγή λαδιών των 10.000 χλμ. Κάποιος μου είχε πει ότι είναι συνηθισμένο αυτό στα jimny, ειδικά αν τα ζορίζεις.
Είναι φυσιολογικό τελικά ή πρέπει να προσέξω κάτι?

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 10, 2008, 14:09 »
Χάνει λάδια ή καίει λάδια?

Εχει διαφορά.... ψάξτο λίγο.
- Βλέπεις λεκέδες εκεί που παρκάρεις?
- Τα καυσαέριά σου τα έχεις μετρήσει ? Ειναι φυσιολογικά?


Αποσυνδεδεμένος frankie

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 357
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 10, 2008, 15:16 »
Να αλλάζεις λάδια το πολύ στα 7,500 !!
Δεν μπορώ να προχωρήσω , με τραβούν τα @@ πίσω!!!!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος KΩΝ/ΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 198
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 10, 2008, 15:36 »
Να αλλάζεις λάδια το πολύ στα 7,500 !!

Αν εχεις πολλα χλμ στην πόλη καλό είναι και κάθε 5000χλμ οι αλλαγές
Πάρε φόοοοραααα ρεεεε!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 10, 2008, 16:10 »
Χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους!!!

Το jimnaki μου ('02) χάνει λίγα λάδια με τον καιρό. Χρειάζεται δηλαδή να συμπληρώσω μια φορά ανάμεσα στην αλλαγή λαδιών των 10.000 χλμ. Κάποιος μου είχε πει ότι είναι συνηθισμένο αυτό στα jimny, ειδικά αν τα ζορίζεις.
Είναι φυσιολογικό τελικά ή πρέπει να προσέξω κάτι?


Πόσο συμπληρώνεις διότι αυτό είναι σημαντικό.
1. Κοίταξε την φλάντζα κάρτερ, την τάπα καθώς και το φίλτρο ή την περιοχή γύρω απο το φίλτρο.
2. Κοίταξε την φλάντζα καπακιού ή αν υπάρχουν διαρροές στον κορμό της μηχανής.
Ο Κινητήρας Μ13Α (μαύρο καπάκι) σπανίως χάνει λάδια(ποτέ μάλλον!) εκτός αν τον ζόριζες συστηματικά και έκανες ζημιά.

Το δικό μου είναι επίσης 2002 μοντ. βάζω μόνο full συνθετικά Valvoline Racing 10W60. Τα αλλάζω κάθε 10.000χλμ. και δεν μετράω ούτε χιλιοστό πτώσης στην στάθμη.


Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος potge

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 98
Απ: ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 11, 2008, 00:23 »
Αν θες πες και πόσα χιλιόμετρα έχει ο κινητήρας. Το να καίει κάποια ποσότητα λαδιού είναι φυσιολογικό σε ένα βαθμό (αν διαβάσεις το εγχειρίδιο λέει πως μέχρι 1lt στα 1000χλμ θεωρείται φυσιολογική κατανάλωση λαδιού αν κ τραβηγμένο νούμερο). Για να επιστρέψουμε στην πραγματικότητα μέχρι 100-200ml/1.000χλμ και αναλόγως ιξώδους πάντα δεν είναι ανησυχητικά νούμερα. Το μεσοδιάστημα που δίνει η suzuki ειδικά για ημισυνθετικά λαδιά που μπορεί να βάζει είναι μεγάλο και δεν το βρίσκω περίεργο αν καίει αν και το ακόμα και αν δεν καίει σίγουρα τα λάδια θα έχουν χάσει τις περισσότερες από τις λιπαντικές τους ιδιότητες που αν το σκεφτούμε είναι χειρότερο. Αν συμπληρώνεις κοντά ή πάνω από ένα λίτρο λαδιού στα 10.000χλμ μπορείς πρώτα να πάρεις το ίδιο λάδι αλλά σε 100% συνθετικό αν επιμείνει μπορείς να ανέβεις λίγο σε ιξώδες πχ από τα 30στα40. Προσωπικά θεωρώ καλύτερο πάντως να μην ξεπεράσεις το όριο του 40 που είναι και το μεγαλύτερο που δίνει η suzuki αν και δεν νομίζω πως θα χρειαστεί. Δοκίμασε αυτά και βλέπεις ήδη τα παιδιά σου έχουν δώσει μπόλικες ιδέες.
Πάντως μην ανησυχείς ένα σταρλετάκι που έχω πίνει μπόλικο λαδάκι τουλάχιστον  (στα 283000χλμ πλέον) αλλά με τακτικό συμπλήρωμα ώστε η στάθμη να μένει σταθερή περίπου το μοτέρ παρά τους κανιβαλισμούς μου είναι μια χαρά ζωή να έχει και με 10-40λάδι σταθερά.

Αποσυνδεδεμένος potge

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 98
Απ: ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 11, 2008, 00:35 »
Το δικό μου είναι επίσης 2002 μοντ. βάζω μόνο full συνθετικά Valvoline Racing 10W60. Τα αλλάζω κάθε 10.000χλμ. και δεν μετράω ούτε χιλιοστό πτώσης στην στάθμη.


Μιχάλη τελείως φιλικά θεωρώ πως κάνεις λάθος στην επιλογή λαδιού. Πολύ σωστά χρησιμοποιείς πλήρως συνθετικό λάδι αλλά το 10w-60 είναι πάρα πολύ υψηλό. Σκέψου πως η suzuki προτείνει 30αρι-40αρι. Επίσης με το τόσο παχύρρευστο λάδι χάνει πολύ σε λίπανση ο κινητήρας αφού δεν διεισδύει όπως ένα πιο λεπτόρρευστο πχ κουζινέτα κλπ. Και όσο είναι κρύο το μοτέρ έχει πολύ χειρότερη λίπανση. Τέλος σκέψου πως έτσι μεγαλώνουν οι ανοχές των μερών του κινητήρα κ όταν  αρχίσει να καίει λάδι θα πρέπει να καταφύγεις σε ιξώδες που θα παραπέμπει σε βαλβολίνη κ όχι σε λάδι κινητήρα. Γενικά η λογική αυτή του υψηλού ιξώδους είναι προηγούμενων εποχών που δεν υπήρχε η τωρινή εξέλιξη της τεχνολογίας-χημείας και κακώς κατά την άποψη μου συνεχίζεται από αρκετούς μηχανικούς αφού κρύβεις το αίτιο και δεν το αντιμετωπίζεις.

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 11, 2008, 09:50 »
Εγώ από τότε που άρχισα να βάζω full synthetic (Amsoil 10W-30 ATM) μου καίει περίπου 400 ml στα 3,500 χλμ, θεωρώ ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό, συμπληρώνω λάδια και τελειώνει το θέμα. Τα συγκεκριμένα λάδια έχουν όριο αντικατάστασης σε κανονική χρήση 25,000 μίλια ή 1 χρόνο (όποιο έρθει πρώτο) και σε σκληρή χρήση 15,000 μίλια ή 1 χρόνο (όποιο έρθει πρώτο πάλι).
Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ http://www.amsoil.com/lit/g1971.pdf
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος frankie

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 357
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 11, 2008, 09:55 »
Εγώ ημισυνθετικό Valvoline 10-40W .Στα 7500 απώλεια στα 200ml . 2002 μοντέλο και 105,000χλμ
Δεν μπορώ να προχωρήσω , με τραβούν τα @@ πίσω!!!!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 11, 2008, 15:48 »
Το δικό μου είναι επίσης 2002 μοντ. βάζω μόνο full συνθετικά Valvoline Racing 10W60. Τα αλλάζω κάθε 10.000χλμ. και δεν μετράω ούτε χιλιοστό πτώσης στην στάθμη.


Μιχάλη τελείως φιλικά θεωρώ πως κάνεις λάθος στην επιλογή λαδιού. Πολύ σωστά χρησιμοποιείς πλήρως συνθετικό λάδι αλλά το 10w-60 είναι πάρα πολύ υψηλό. Σκέψου πως η suzuki προτείνει 30αρι-40αρι. Επίσης με το τόσο παχύρρευστο λάδι χάνει πολύ σε λίπανση ο κινητήρας αφού δεν διεισδύει όπως ένα πιο λεπτόρρευστο πχ κουζινέτα κλπ. Και όσο είναι κρύο το μοτέρ έχει πολύ χειρότερη λίπανση. Τέλος σκέψου πως έτσι μεγαλώνουν οι ανοχές των μερών του κινητήρα κ όταν  αρχίσει να καίει λάδι θα πρέπει να καταφύγεις σε ιξώδες που θα παραπέμπει σε βαλβολίνη κ όχι σε λάδι κινητήρα. Γενικά η λογική αυτή του υψηλού ιξώδους είναι προηγούμενων εποχών που δεν υπήρχε η τωρινή εξέλιξη της τεχνολογίας-χημείας και κακώς κατά την άποψη μου συνεχίζεται από αρκετούς μηχανικούς αφού κρύβεις το αίτιο και δεν το αντιμετωπίζεις.

Αυτό που μας δείχνει το χαρακτηριστικό π.χ. 10W(winter cold start)60 είναι το εύρος θερμοκρασίας σωστής λειτουργίας του λαδιού. Δηλ. η ρευστότητα αλλά και οι υπόλοιπες ιδιότητες του λιπαντικού παραμένουν σχεδόν αναλλοίωτες κάτω απο ορισμένες συνθήκες.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση το 10W σημαίνει ότι η ρευστότητα του λιπαντικού κρίνεται επαρκής κατά την εκκίνηση του κινητήρα αλλά και μέχρι να ζεσταθεί το ίδιο το
λιπαντικό για εξωτερικές θερμοκρασίες  < -20C. Αντίστοιχα το 60 περιγράφει την συμπεριφορά του λιπαντικού αφού ζεσταθεί και λειτουργεί συνεχώς σε μεταβαλλόμενες ή σταθερές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Το 60 π.χ. είναι για θερμοκρασίες άνω των 40C…κάτι που το καλοκαίρι θα το βλέπουμε όλο και πιο συχνά στην χώρα μας.
Απλώς μην μπερδεύουμε το πόσο «χοντρό» ή «λεπτό» είναι ένα λάδι διότι στα multigrade αυτό δεν ισχύει.
Το 10W40 έχει ακριβώς την ίδια συμπεριφορά στο κρύο ή στους 25C με το 10W60 αλλά από τους 35C και πάνω τα πράγματα ζορίζουν. Το 0W40 συμπεριφέρεται καλύτερα στο κρύο π.χ. στους –40 αν είσαι στην Αλάσκα αλλά ακριβώς το ίδιο με το 10W40 στους 25C. Αυτό που κοιτάμε είναι το εύρος λειτουργίας και ανάλογα με την τσέπη μας και το πόσο συχνές αλλαγές απαιτούνται κάνουμε τις επιλογές μας.
Σε καμία περίπτωση πάντως αν αντί για 10W40 βάλουμε 10W60 δεν θα δημιουργήσουμε πρόβλημα στον κινητήρα απλώς είναι ακριβότερο, ποιοτικά ανώτερο και για πιο extreme συνθήκες .
Ο κατασκευαστής προτείνει μια μέση τιμή εύρους λειτουργίας που καλύπτει σχεδόν όλα τα κλίματα όχι ότι αν κάποιος βάλει κάτι καλύτερο θα προκληθεί ζημιά.
Χρησιμοποιώ το συγκεκριμένο λάδι πολλά χρόνια ακόμη και σε Turbo κινητήρες εώς και 300ps κατά καιρούς χωρίς κανένα πρόβλημα.
Τα πιο «χοντρά» λάδια όπως λανθασμένα τα λένε π.χ. 20W50 τα χρησιμοποιούν όχι για να μην τα καίνε τα προβληματικά μοτέρ αλλά επειδή  τα βρίσκουμε σε απλά (μη συνθετικά) και είναι φτηνά(χαμηλότερο όριο ζωής βέβαια)….ιδιαίτερα αν θέλεις 10 λίτρα τον μήνα!  ;)
 
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος potge

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 98
Απ: ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #10 στις: Ιανουάριος 11, 2008, 17:05 »
Θα σταθώ μόνο σε κάποια σημεία στα οποία έχω μια αποκρυσταλλωμένη και θέλω να πιστεύω και επιστημονικά πλέον τεκμηριωμένη άποψη: ναι μεν τα πολύτυπα/multigrade λάδια έχουν μια αξιοθαύμαστη συμπεριφορά αλλά διαφορά υπάρχει σε ένα 10-60 με ένα 10-40 και μάλιστα μεγάλη. Αυτό το δείχνουν τα πειράματα που αφορούν το κινηματικό ιξώδες στους 40 και 100 βαθμούς (που γίνονται συνήθως) και τα οποία πολλές εταιρείες ανακοινώνουν. Και η διαφορά είναι μεγάλη οπότε το "χοντρό" και "λεπτό" που έχει επικρατήσει δεν είναι εντελώς τυχαίο αν και σίγουρα δεν είναι ακριβές. Φυσικά ένα λάδι δεν κρίνεται μόνο από αυτούς του δείκτες και υπάρχουν μπόλικοι ακόμα αλλά και φιγούρα θα είναι και δεν έχω όση γνώση χρειάζεται για να τους παρουσιάσω. Ζημιά μπορεί να μην προκληθεί σε ένα 60άρι αλλά τελικά θεωρώ πως σπάνια θα αναπτυχθεί θερμοκρασία ικανή για να προάγει τις αρετές ενός 60αριού, και συνήθως θα δουλεύει σε θερμοκρασίες που το αυξημένο ιξώδες δεν θα ωφελεί .
Η συζήτηση βέβαια αυτή είναι μεγάλη, έχει γίνει -και γίνεται- εδώ και καιρό σε κάθε επίπεδο γνώσης, ενώ μάλλον τείνει στο εκτός θέματος -αν και για μένα η ανταλλαγή απόψεων είναι ευχάριστη (βλέπε πχ το 4tforum που ακούστηκαν όλες απόψεις και τα +και- και από εκεί έμαθα πολλά).
Τέλος ως αναφορά στη ποιότητα του λαδιού έχω μια ένσταση. Η ποιότητα έχει άμεση σχέση με την βάση-τρόπο κατασκευής (τα διάφορα Group III,IV,V κοκ) και σαφώς την εφαρμογή. Ένα ακατάλληλο λάδι κορυφαίας ποιότητας μπορεί να είναι χειρότερο από ένα ημισυνθετικό μέτριας ποιότητας αλλά καταλληλότερου τύπου.

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΧΑΝΕΙ ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #11 στις: Ιανουάριος 11, 2008, 21:01 »
Θα σταθώ μόνο σε κάποια σημεία στα οποία έχω μια αποκρυσταλλωμένη και θέλω να πιστεύω και επιστημονικά πλέον τεκμηριωμένη άποψη: ναι μεν τα πολύτυπα/multigrade λάδια έχουν μια αξιοθαύμαστη συμπεριφορά αλλά διαφορά υπάρχει σε ένα 10-60 με ένα 10-40 και μάλιστα μεγάλη. Αυτό το δείχνουν τα πειράματα που αφορούν το κινηματικό ιξώδες στους 40 και 100 βαθμούς (που γίνονται συνήθως) και τα οποία πολλές εταιρείες ανακοινώνουν. Και η διαφορά είναι μεγάλη οπότε το "χοντρό" και "λεπτό" που έχει επικρατήσει δεν είναι εντελώς τυχαίο αν και σίγουρα δεν είναι ακριβές. Φυσικά ένα λάδι δεν κρίνεται μόνο από αυτούς του δείκτες και υπάρχουν μπόλικοι ακόμα αλλά και φιγούρα θα είναι και δεν έχω όση γνώση χρειάζεται για να τους παρουσιάσω. Ζημιά μπορεί να μην προκληθεί σε ένα 60άρι αλλά τελικά θεωρώ πως σπάνια θα αναπτυχθεί θερμοκρασία ικανή για να προάγει τις αρετές ενός 60αριού, και συνήθως θα δουλεύει σε θερμοκρασίες που το αυξημένο ιξώδες δεν θα ωφελεί .
Η συζήτηση βέβαια αυτή είναι μεγάλη, έχει γίνει -και γίνεται- εδώ και καιρό σε κάθε επίπεδο γνώσης, ενώ μάλλον τείνει στο εκτός θέματος -αν και για μένα η ανταλλαγή απόψεων είναι ευχάριστη (βλέπε πχ το 4tforum που ακούστηκαν όλες απόψεις και τα +και- και από εκεί έμαθα πολλά).
Τέλος ως αναφορά στη ποιότητα του λαδιού έχω μια ένσταση. Η ποιότητα έχει άμεση σχέση με την βάση-τρόπο κατασκευής (τα διάφορα Group III,IV,V κοκ) και σαφώς την εφαρμογή. Ένα ακατάλληλο λάδι κορυφαίας ποιότητας μπορεί να είναι χειρότερο από ένα ημισυνθετικό μέτριας ποιότητας αλλά καταλληλότερου τύπου.

Συμφωνώ με τα όσα αναφέρεις. Εξυπακούεται ότι αν επιλέξουμε επώνυμες καταξιωμένες εταιρείες λιπαντικών π.χ. Valvoline, Castrol, LE(Lubrication Engineers) κ.τ.λ. η ποιότητα θεωρείται δεδομένη. Σαφέστατα οι δείκτες αλλά και οι μετρήσεις  αποτυπώνουν την συμπεριφορά του λαδιού σε διάφορες συνθήκες. Χρήζουν όμως περαιτέρω μελέτης στις ειδικές εφαρμογές εφόσον τα υφιστάμενα λιπαντικά στα  περισσότερα σημεία πώλησης υπερκαλύπτουν τις προδιαγραφές του μέσου αλλά και του πλέον εξεζητημένου οχήματος. Όπως προείπαμε  η επιλογή του “κάτι παραπάνω” είναι θεμιτή αλλά θα έχει το αντίστοιχο κόστος.
Respect a man's car and he will respect you