Το δικό μου είναι επίσης 2002 μοντ. βάζω μόνο full συνθετικά Valvoline Racing 10W60. Τα αλλάζω κάθε 10.000χλμ. και δεν μετράω ούτε χιλιοστό πτώσης στην στάθμη.
Μιχάλη τελείως φιλικά θεωρώ πως κάνεις λάθος στην επιλογή λαδιού. Πολύ σωστά χρησιμοποιείς πλήρως συνθετικό λάδι αλλά το 10w-60 είναι πάρα πολύ υψηλό. Σκέψου πως η suzuki προτείνει 30αρι-40αρι. Επίσης με το τόσο παχύρρευστο λάδι χάνει πολύ σε λίπανση ο κινητήρας αφού δεν διεισδύει όπως ένα πιο λεπτόρρευστο πχ κουζινέτα κλπ. Και όσο είναι κρύο το μοτέρ έχει πολύ χειρότερη λίπανση. Τέλος σκέψου πως έτσι μεγαλώνουν οι ανοχές των μερών του κινητήρα κ όταν αρχίσει να καίει λάδι θα πρέπει να καταφύγεις σε ιξώδες που θα παραπέμπει σε βαλβολίνη κ όχι σε λάδι κινητήρα. Γενικά η λογική αυτή του υψηλού ιξώδους είναι προηγούμενων εποχών που δεν υπήρχε η τωρινή εξέλιξη της τεχνολογίας-χημείας και κακώς κατά την άποψη μου συνεχίζεται από αρκετούς μηχανικούς αφού κρύβεις το αίτιο και δεν το αντιμετωπίζεις.
Αυτό που μας δείχνει το χαρακτηριστικό π.χ. 10W(winter cold start)60 είναι το εύρος θερμοκρασίας σωστής λειτουργίας του λαδιού. Δηλ. η ρευστότητα αλλά και οι υπόλοιπες ιδιότητες του λιπαντικού παραμένουν σχεδόν αναλλοίωτες κάτω απο ορισμένες συνθήκες.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση το 10W σημαίνει ότι η ρευστότητα του λιπαντικού κρίνεται επαρκής κατά την εκκίνηση του κινητήρα αλλά και μέχρι να ζεσταθεί το ίδιο το
λιπαντικό για εξωτερικές θερμοκρασίες < -20C. Αντίστοιχα το 60 περιγράφει την συμπεριφορά του λιπαντικού αφού ζεσταθεί και λειτουργεί συνεχώς σε μεταβαλλόμενες ή σταθερές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Το 60 π.χ. είναι για θερμοκρασίες άνω των 40C…κάτι που το καλοκαίρι θα το βλέπουμε όλο και πιο συχνά στην χώρα μας.
Απλώς μην μπερδεύουμε το πόσο «χοντρό» ή «λεπτό» είναι ένα λάδι διότι στα multigrade αυτό δεν ισχύει.
Το 10W40 έχει ακριβώς την ίδια συμπεριφορά στο κρύο ή στους 25C με το 10W60 αλλά από τους 35C και πάνω τα πράγματα ζορίζουν. Το 0W40 συμπεριφέρεται καλύτερα στο κρύο π.χ. στους –40 αν είσαι στην Αλάσκα αλλά ακριβώς το ίδιο με το 10W40 στους 25C. Αυτό που κοιτάμε είναι το εύρος λειτουργίας και ανάλογα με την τσέπη μας και το πόσο συχνές αλλαγές απαιτούνται κάνουμε τις επιλογές μας.
Σε καμία περίπτωση πάντως αν αντί για 10W40 βάλουμε 10W60 δεν θα δημιουργήσουμε πρόβλημα στον κινητήρα απλώς είναι ακριβότερο, ποιοτικά ανώτερο και για πιο extreme συνθήκες .
Ο κατασκευαστής προτείνει μια μέση τιμή εύρους λειτουργίας που καλύπτει σχεδόν όλα τα κλίματα όχι ότι αν κάποιος βάλει κάτι καλύτερο θα προκληθεί ζημιά.
Χρησιμοποιώ το συγκεκριμένο λάδι πολλά χρόνια ακόμη και σε Turbo κινητήρες εώς και 300ps κατά καιρούς χωρίς κανένα πρόβλημα.
Τα πιο «χοντρά» λάδια όπως λανθασμένα τα λένε π.χ. 20W50 τα χρησιμοποιούν όχι για να μην τα καίνε τα προβληματικά μοτέρ αλλά επειδή τα βρίσκουμε σε απλά (μη συνθετικά) και είναι φτηνά(χαμηλότερο όριο ζωής βέβαια)….ιδιαίτερα αν θέλεις 10 λίτρα τον μήνα!