Μετά από πολύ σκέψη κολλήματα και κινδύνους που αντιμετώπισα καθώς πήγαινα μόνος μου για off road αποφάσισα να βάλω εργάτη στο jimny. Κατέληξα στον Magnum8 της Warn με 8000 λίβρες ελκτική ικανότητα. Το πραγματικό πρόβλημα όμως που αντιμετώπισα ήταν στην τοποθέτησή του.
Τον προφυλακτήρα της ARB τον απέρριψα διότι δεν ήθελα ακόμη να αλλάξω ανάρτηση. Έτσι μετά από συζήτηση με τον τεχνικό που με στείλανε αποφασίσαμε να κολληθεί στο σασί. Αρχικά φυσικά ήρθε η καχυποψία μου αλλά ο τεχνικός με βεβαίωσε πως δεν θα είχα κανένα απολύτως πρόβλημα.(Η καχυποψία αυτή με άφησε όταν ο εργάτης δοκιμάστηκε σε πραγματικά δύσκολες συνθήκες!)
Μετά από δύο ώρες μελέτης αποφασίσαμε να κολληθεί η βάση στο ύψος των δοκαριών του σασί στο σημείο που βγαίνουν λίγο πιο έξω από τον ανεμιστήρα του Air condition. Έτσι βγήκε το μαύρο πλαστικό και κόπηκε ο προφυλακτήρας στο κάτω μέρος από τη σήτα καθώς και η σήτα μέχρι το σημείο που ενώνεται με το πλαστικό.
Δύο πλάκες από 5 χιλιοστά σίδερο κόπηκαν και έγιναν τρύπες πάνω και κάτω από το πλάτος του σασί για να βιδωθεί η βάση. Αυτές κολλήθηκαν με ηλεκτροκόλληση στο εσωτερικό μέρος από τα δοκάρια του σασί και βάφτηκαν με ασημί χρώμα ενώ κόπηκαν και οι προεξοχές στο εσωτερικό μέρος των δοκαριών του σασί.
Εν συνεχεία ήρθε η βάση του εργάτη από 5 χιλιοστά σίδερο και αυτή η οποία ήταν σε σχήμα Π με την μπροστινή πλευρά μεγαλύτερη από την πίσω για να μην επηρεάζει το βεντιλατέρ. Το μήκος του ήταν όσο το άνοιγμα των δοκαριών του σασί. Στο μπροστινό μέρος έγινε μια σχισμή για να βγαίνει το συρματόσχοινο και έγιναν τρύπες για να βιδωθεί το στόμιο καθώς ο συγκεκριμένος εργάτης δεν διατίθεται με ράουλα. Επίσης στο εσωτερικό του έγιναν οι τρύπες όπου θα βιδωνόταν ο εργάτης καθώς και δύο τρύπες για την αποστράγγιση των νερών.
Στις πλευρές του κολλήθηκαν με ηλεκτροκόλληση δύο πλάκες, η μία από την πάνω και η άλλη από την κάτω, εκατέρωθεν για να στερεωθεί στις βάσεις που κολλήθηκαν στο σασί.
Ο μοχλός μηχανικής απεμπλοκής δεν βόλευε στην τελείως κάθετη θέση για αυτό γύρισε κατά δύο θέσεις για ευκολότερη πρόσβαση. Αυτό επιτυγχάνεται αν ξεβιδωθούν όλες οι βίδες που τον συνδέουν με το υπόλοιπο σώμα του εργάτη.
Το επόμενο πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί ήταν το μέρος τοποθέτησης του κουτιού με τα ηλεκτρικά του εργάτη. Τα καλώδια που το συνδέουν με τον εργάτη είναι πολύ κοντά ενώ το σημείο σύνδεσης του χειριστηρίου είναι πάνω στο πλαστικό κάλυμμα του κουτιού. Αυτό που αποφασίσαμε ήταν να τοποθετηθεί στο εσωτερικό του δεξιού φτερού ανάμεσα στον προφυλακτήρα και το μαύρο πλαστικό του φτερού. Στο σημείο ακριβώς πίσω από της θήκες για τους προβολείς ομίχλης έχει ένα σίδερο σαν αυτί! Σε αυτό ανοίχτηκαν δύο τρύπες για να στερεωθεί το κουτί.
Το σημείο έλυνε το πρόβλημα του μήκους των καλωδίων όμως προέκυπτε το πρόβλημα πρόσβασης στο σημείο σύνδεσης του χειριστηρίου το οποίο λύθηκε με τον εξής τρόπο. Ανοίχτηκε το κουτί και αφαιρέθηκαν όλα τα καλώδια πάνω από τα ρελέ αφού πρώτα έγινε σχεδιάγραμμα με το που πάει το καθένα.
Το σημείο σύνδεσης του χειριστηρίου, κονέκτορας, κόπηκε πάνω από το κάλυμμα. Ανοίχτηκε μία τρύπα στο πλαϊνό μέρος του προφυλακτήρα από όπου περάστηκαν τα καλώδια και ο κονέκτορας έμεινε από την εξωτερική μεριά και στερεώθηκε με βίδες.
Το κουτί βιδώθηκε πάνω στο αυτί και ανοίχτηκε νέα τρύπα στο κάλυμμα για να περνάνε τα καλώδια του κονέκτορα του χειριστηρίου και να φτάνουν αφού τοποθετηθεί ο προφυλακτήρας στο αμάξι. Τα καλώδια παροχής ρεύματος ενώθηκαν κατευθείαν στην μπαταρία.
Το μαύρο πλαστικό κάτω από τον προφυλακτήρα κόπηκε στο εσωτερικό του και έγιναν και δύο σχισμές για να μπουν οι πλάκες στήριξης από το κάτω μέρος της βάσης.
Το τελευταίο και μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η τοποθέτηση της πινακίδας. Μετά από αρκετή ώρα περισυλλογής τελικά ανοίχτηκαν δύο τρύπες κάτω από το στόμιο του συρματόσχοινου και βιδώθηκε εκεί πάνω σε δύο λαμάκια, σημείο το οποίο όμως προκαλεί πρόβλημα διότι σε εμπόδια με μεγάλη γωνία προσέγγισης χτυπάει και στραβώνει!!!
Στο σημείο στο οποίο τοποθετήθηκε ο εργάτης βγαίνει έξω από την περίμετρο του προφυλακτήρα περίπου 5 εκατοστά αλλά είναι σχετικά διακριτικός. Όσον αφορά το ύψος του αυτοκινήτου έπεσε λίγο προς τα εμπρός αλλά είναι σχεδόν ανεπαίσθητο.
Η όλη τοποθέτηση μας πήρε γύρω στις 6 ώρες και κόστισε 300 ευρώ.
Μεγάλη η συμβολή του φίλου Σταύρου (στην πιο πάνω φωτογραφία) με τις φωτογραφίες του από άλλα jimny που πήραμε την ιδέα του σημείου τοποθέτησης του εργάτη και του κονέκτορα αλλά και των γνώσεών του στα ηλεκτρικά. Να μην ξεχάσω βέβαια και τον Γιώργο (gc) ο οποίος στην πρώτη μας γνωριμία μας πέτυχε να ‘καταστρέφουμε’ το αμάξι και να το αγριεύουμε!!! Η συμβολή του μεγάλη (οι φωτογραφίες της τοποθέτησης!!!!)