Γεια σας και από μένα.
Από ότι ξέρω χρήστες Jimny με διαφορικά από τον ΑΜοργιανό δεν είναι και πολλοί και επειδή το σαμουραι είναι ο μπαμπάς του jimny και φοράει και το ίδιο ακριβώς γκρούπ με τον γιο του θα καταθέσω κάποιες γνώμες μου.
Την έρευνα για να αγοράσω μπλοκέ την έχω ξεκινήσει εδώ και κοντά 10 χρόνια.
Ο πρώτος και βασικός λόγος που δεν είχα ακόμα αγοράσει μέχρι πριν από 1 χρόνο και 2 μήνες ήταν το οικονομικό. Όταν εμφανίστηκε η ευκαιρία να γίνω το πρώτο σαμουράι με Ελληνικό Μπλοκέ. Φυσικά και δεν την άφησα ανεκμετάλλευτη, και έκτοτε (Απρίλιος 2006) φοράω μπλοκέ του Αμοργιανού.
Το δικό μου μάλιστα ήταν το πρώτο μπλοκέ που έφτιαξε με ντίζα (πριν από το δικό μου είχαν προηγηθεί 2 για το m38a1 του ιδίου, αλλά αυτά είχαν σύστημα ενεργοποίησης με αέρα.) κατόπιν δικής μου απόφασης.
Όπου να'ναι το αμάξι θα πάει στον Αμοργιανό για τοποθέτηση μπροστινού μπλοκέ και μετατροπή του συστήματος ντίζας σε αέρα. Τελικά όσο ωραίο και άμεσο και να είναι το λεβιεδάκι που το εμπλέκει, δεν συγκρίνεται με την ευκολία των 2 διακοπτών...ειδικά αν έχεις 2 μπλοκέ! (άσε που κατά βάθος μου αρέσει να έχω διάφορα φωτάκια/led-άκια μέσα στο αμάξι να αναβοσβήνουν!!! :-).
Να πω εδώ πως κανένα δίμηνο αφού είχε γίνει η τοποθέτηση του πρωτοτύπου νο1 (παρότι δούλευε κανονικά), ο Αμοργιανός μου ζήτησε να αλλαχτεί με νεότερη έκδοση όπως και έγινε. Επιπλέον ως πειραματόζωο, το διαφορικό χρησιμοποιήθηκε σε καταστάσεις που κανονικά αποφεύγεται η χρήση του *(στεγνή άσφαλτος, οδήγηση με υπερστροφή ισχύος κλπ) χωρίς να παρουσιάσει το παραμικρό πρόβλημα.
Το sutzukaki μου είναι το καθημερινό μου αυτοκίνητο και από την τοποθέτηση έχει κάνει 10-15000χλμ χωρίς κανένα πρόβλημα.
Αυτό που θα σχολιάσω είναι πάντως πως η λύση που δίνει ο Αμοργιανός για την ενεργοποίηση του εμβόλου είναι αδύνατον να βγάλει ζημιά (βλέπε διαρροή) ότι και να γίνει στην τοποθέτηση (η οποία σημειωτέoν γίνεται από τον ίδιο στο γκρουπ), κάτι που δεν ισχύει για το ARB.
Δεν γνωρίζω ARB στην Ελλάδα που να μήν έχει πρόβλημα με διαρροές, μεγάλες ή μικρές, ενώ είναι ξεκάθαρο στο service manual του, πως μετά την τοποθέτηση δεν πρέπει να έχει καμία διαρροή.
Αλήθεια πόσοι από όσους τοποθετούν ARB μπορούν να το ισχυριστούν αυτό με γραπτή εγγύηση και αντικατάσταση τυχόν τραυματισμένων ο-rings για παράδειγμα; Για μένα η τοποθέτηση ARB είναι κάτι σαν την ρύθμιση των διαφορικών. Δεν είναι επιστήμη, αλλά δεν μπορεί να την κάνει και ο καθένας σωστά.
Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το μέγεθος της εταιρείας πίσω από τα ARB, όπως και την εγκατεστημένη βάση σε όλο τον κόσμο.
Μπορεί όμως να αμφισβητηθεί το ότι δεν είναι άθραυστο/χωρίς βλάβες. Έχω δει προσωπικά σπασμένο ARB. Θεωρώ μάλιστα πως ο τρόπος εμπλοκής δεν είναι και ο καλύτερος δυνατός, και αυτό έχοντας όλα αυτά τα χρόνια μελετήσει πλείστα διαφορετικά μπλοκέ.
(offrotec, KAM, ARB, ένα γαλλικό ανώνυμο, ΟΧ, electrac κ.ά.) Το θέμα υλικά που έχει θιχτεί, δεν θεωρώ πως έχει τόσο μεγάλη σημασία, διοτι ούτως η άλλως δεν είναι η κάσα που θα αστοχήσει, αλλά ο μηχανισμός εμπλοκής. Και εκεί ο διαφορικό του Αμοργιανού είναι καλύτερο. Και για να μην παρεξηγηθώ με το θέμα κάσα, το μαντεμένιο είναι καλό, αλλά το χαλύβδινο είναι καλύτερο. Το μαντέμι επιτρέπει την μαζική παραγωγή με πολύ μικρότερο κόστος. Αλλιώς η ARB δεν θα πούλαγε πια μπλοκέ ή τουλάχιστον όχι σε αυτήν την τιμή (βλέπε τιμή για το offrotec).
Για να συνοψίσω, αν τώρα ξαναέκανα μία αντίστοιχη αγορά, το ίδιο θα έκανα. Θα ξαναέπαιρνα Αμοργιανό,
α) για το κόστος
β) διότι είναι ελληνικό
γ) διότι μου αρέσει η κατασκευή του και οι λύσεις που δίνει
Ελπίζω να μην σας κούρασα,
Φιλικά πάντα,
Ε.Σ.