Απο τον Blackchris στο
www.to4x4.grΚύκλωμα ψύξης Vitara 2.0 L και Grand Vitara 2.0 L (κινητήρας L4).
Η αλλιώς η ιστορία παιδιών που δεν “έπαιρναν τα γράμματα και έγιναν μηχανικοί”.
Στην τελευταία εκδρομή που συμμετείχα (hellas trans 2005) οι άσπονδοι φίλοι μου είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το Vitara μου να μετατρέπεται απο Αυτοκράτορα σε χύτρα ταχύτητας για φασόλια, αφού εντελώς αδικαιολόγητα άρχισε να ανεβάζει θερμοκρασία κάτι εντελώς αδιανόητο για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μέχρι τώρα. Να φανταστείτε ότι ο δείκτης θερμοκρασίας καθόταν πάντα στο ίδιο σημείο σκανδαλωδώς, ανεξάρτητα απο το ζόρι που του έριχνα.
Τα κακά μηνύματα μου είχε μεταφέρει πριν απο 4 χρόνια γνωστός μου μηχανικός απο τα κεντρικό service της Suzuki, ότι έχουν σοβαρό πρόβλημα με τα ψυγεία τον Vitara και είχαν έρθει σε απόγνωση διότι δεν γνώριζαν απο που προέρχεται το πρόβλημα. Μερική λύση είχαν βρει χρησιμοποιώντας αντιψυκτικό της Motul με το οποίο κάπως οι βλάβες (βουλωμένα ψυγεία) είχαν μειωθεί. Θέλοντας λοιπόν να προλάβω το κακό έτρεξα και αγόρασα το ακριβότερο αντιψυκτικό της motul περίπου 10 € το λίτρο αν θυμάμαι καλά, και έκτοτε ησύχασα (χεχε έτσι νόμιζα).
Στην δεύτερη μέρα της Hellas trans λοιπόν συνέβη το απίστευτο και ύστερα απο 5 χρόνια χρήσεις εντός και εκτός.
Η ομάδα σταμάτησε στην μέση του δρόμου και απολάμβανε την χύτρα ταχύτητας (ψυγείο και δοχείο διαστολής). Χρειάστηκε να περάσει αρκετή ώρα μέχρι το κύκλωμα ψύξης να κρυώσει και να πάρει 2,5 λίτρα αγνό νεράκι ορεινής πηγής απο τα περίπου 7 λίτρα που χωράει σύνολο.
Το πρόβλημα αποδόθηκε σε ελλιπή εξαέρωση μιας και η αντιπροσωπεία πριν 1 εβδομάδα χρειάστηκε να βγάλει (και να αδειάσει) το ψυγείο για να αλλάξει ένα ρουλεμάν που είχε καταστραφεί απο την λάσπη του περασμένου χειμώνα.
Το πρόβλημα λύθηκε για εκείνη την ημέρα χωρίς άλλα παρατράγουδα, αλλά ξαναεμφανίσθηκε λιγότερο την επόμενη ημέρα και έφτασε σε κίνδυνο καψίματος του μοτέρ (αν δεν σταμάταγα αμέσως μόλις έβλεπα οτι ο δείκτης έκανε limit up) μετά απο δύο μέρες.
Όταν στην μέση του πουθενά η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο αποφασίσθηκε να ξηλωθεί ο θερμοστάτης μπας και ...... αλλά φευ άδικα καταστράφηκε για να χρησιμοποιηθεί το λαστιχάκι στεγανοποίησης χωρίς αυτόν.
Μετά απο τηλεφωνήματα σε διάφορους γνωστούς που υποτίθεται ότι γνώριζαν όλοι άρχισαν να μιλάνε για καμένη φλάντζα. Πράγμα όμως απίθανο μιας και τα λάδια ήταν καθαρά απο “σαπουνάδες” Ναι αλλά το χαμένο νερό που παει ? Ήταν η εύλογη απορία μου.
Μη δυνάμενος να συνεχίσω αποχαιρέτησα τους φίλους με αρκετό νερό καβάτζα με πορεία Έδεσσα (απείχαμε 30 χλμ) και μετά Θες/νικη για εξουσιοδοτημένο την επόμενη μέρα αφού ήταν Κυριακή.
Στην Έδεσσα φίλος απο τηλεφώνου μου είπε το προφανές “βγάλε τα μπουζί αν είναι καθαρά ξέχνα την καμένη φλάντζα. Πράγμα που έκανα διαπιστώνοντας ότι τα μπουζί ήταν ακριβώς τυπικά, λίγο γκρι απο την καύση και όχι με σκουριά και νερά όπως θα ήταν αν είχα καμένη φλάντζα.
Πρωί πρωί στην Αντιπροσωπεία της Θες/κης (Σε μια απο τις δυο που υπάρχουν) να παρακαλάω τον αρχιμηχανικό να ρίξει μια ματιά στο αμάξι, και αυτός να μου δείχνει το γεμάτο ραντεβού καρνέ του για σέρβις και επισκευές μέχρι το τέλος της εβδομάδας απαξιώνοντας να ρίξει έστω μια ματιά στο αμάξι (βλέπεις στην Ασία που βρισκόμαστε ο άλλος βρίσκει απόλαυση να σε πατάει άμα έχεις ανάγκη).
Μετά απο επιμονή και παρακάλια και αφού εξήγησα ότι με περιμένει παρέα στα Βουνά ότι είμαι απο Αθήνα και ότι δεν έχω μια εβδομάδα καιρό να με αναλάβει ο “Μεγάλος” κατάλαβε ότι ο πελάτης θα πάει έτσι και αλλιώς αλλού, υπέκυψε στα επιμονή μου να απαντήσει, πιο πιστεύει ότι είναι το πρόβλημα.
- Φίλε ξέχνα την καμένη φλάντζα έχεις βουλωμένο ψυγείο και πρέπει να το αλλάξεις αμέσως. Κόστος νέου ψυγείου 400 € !!!
Μα πως βούλωσε, του έχω το καλύτερο αντιψυκτικό άρχισα να ψελλίζω, και ήρθε η Θείκη απάντηση “ τα καπάκια του ψυγείου είναι πλαστικά και μικρά ρινίσματα απο αυτά φεύγουν και το φράζουν με αποτέλεσμα το ψυγείο να είναι για πέταμα, απάντησε με ύφος 1000 καρδινάλιων. Μα πως είναι δυνατόν ξαναψέλισα ?
Αγόρι μου ασχολούμαι 30 χρόνια με τα Suzuki την δουλειά μου θα μου μάθεις ?
Απάντησε ενοχλημένος.
?ντε τώρα να του πεις ότι και 1000 χρόνια να ασχολείται με τα Suzuki τούρκος και Ασιάτης θα μείνει αυτός και όλα τα εξουσιοδοτημένα Αθηνών – Θεσν/ικης και περιχώρων.
Ο μόνος λόγος που οφείλω ευγνωμοσύνη στον Γκουρού μηχανικό της Suzuki ήταν ότι για να με ξεφορτωθεί μου έδωσε λάθος όνομα εισαγωγέα ψυγείων για να πάω να βάλω καινούργιο, όπου στον δρόμο ψάχνοντας έπεσα πάνω σε ψυγειά αυτοκινήτων.
Και εδώ λοιπόν αρχίζει το μάθημα (να είναι καλά ο άνθρωπος)
Σοκ πρώτο
Τα ψυγεία της Suzuki ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΙΜΑ. Αφού βγει το πάνω καπάκι καθαρίζονται – ξεβουλώνονται με βέργα στους αυλούς και χημικό διάλειμμα, και αφού μπει νέο εσωτερικό λαστιχάκι στο πλαστικό πάνω καπάκι ελέγχονται με πίεση 5 bar και επανατοποθετούνται. Κόστος 50 € (το ακούτε μαθητευόμενοι μάγοι στου Κασσίδη το κεφάλι ??).
Σοκ δεύτερο
Το βούλωμα του ψυγείου ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΔΡΟΧΥΤΩΝΙΩΝ οφείλετε στην ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗ που γίνετε λόγω ασυμβατότητας του αλουμινένιου καπακιου του κινητήρα του σιδερένιου κορμού και του χάλκινου ψυγείου. Απόδειξη ο γκρι σοβάς στο εσωτερικό του ψυγείου και στης σωλήνες εισαγωγής – εξαγωγής νερού καθώς και εκεί που φωλιάζει ο θερμοστάτης.
Το πρόβλημα λοιπόν εντοπίζεται σε ΟΛΟ το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα L4 (τον οποίο φορούν το Vitara 2.0L και GV 2.0L)
Το πρόβλημα λύνεται με εσωτερικό πλύσιμο του κινητήρα με ειδικό πλυντήριο το οποίο συνδέεται στα κολάρα εισαγωγής και εξαγωγής νερού του κινητήρα.
Το πλυντήριο σαν απορρυπαντικό χρησιμοποιεί νερό βρύσης με πρόσθεση ειδικού χημικού (500 ml). O εσωτερικός καθαρισμός διάρκεσε 2 ώρες και όταν τελείωσε ο κινητήρας όσο μπορούσα να δω εσωτερικά άστραφτε. Κόστος πλυσίματος μηχανής 50 €. Εξυπακούεται ότι αν άλλαζα ψυγείο αυτό θα βούλωνε σε κάνα χρόνο και φτου απο την αρχή, μια που η ρουφιάνα η Suzuki δεν έχει καλά ψυγεία.
Σοκ τρίτο.
Η Ηλεκτρόλυση αντιμετωπίζεται με ένα ειδικό πρόσθετο στο αντιψυκτικό γύρο στα 35 ml και κόστους περιπου 7 € !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (για την ακρίβεια το πρόσθετο αυτό δεν εμποδίζει την ηλεκτρόλυση απλώς δεν αφήνει τα παράγωγα της να επικαθίσουν και να φράξουν το κύκλωμα ψύξης. Απλώς αιωρούνται στο διάλυμα και με την αλλαγή του νερού φεύγουν και αυτά).
7 € ΞΕΦΤΊΛΕΣ ΜΑΘΗΤΕΘΟΜΕΝΟΙ ΜΑΓΟΙ ΠΟΥ ΕΠΕΙΔΗ ΜΙΚΡΟΙ ΔΕΝ “ΠΑΙΡΝΑΤΕ” ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΑΤΕ ΜΙΑ “ΤΕΧΝΗ” ΝΑ ΤΑΛΑΙΠΟΡΗΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.
Ηλεκτρόλυση λοιπόν και όχι πλαστικά ρινίσματα και λοιπές μαστορικές κουράδες.
Ο τύπος αντιμετωπίζει περίπου 3 με 4 vitara την εβδομάδα και δουλεύει με χαρακτηριστική άνεση.
Να πω για την ιστορία ότι απο τους 54 εσωτερικούς αυλούς του ψυγείου μου ήταν ξεβούλωτοι μόνο οι 17 !
Να πω επίσης ότι σε ερώτηση μου γιατί δεν ενημερώνει την Suzuki και άλλες αντιπ/πιες με το ίδιο πρόβλημα η απάντηση – με ελαφρό σαρδόνιο μειδίαμα – ήταν αφοπλιστική : και εμείς κλέφτες θα γίνουμε ?
Κατά την 4ωρη παρουσία μου στο μαγαζί του κατέφθασαν υπάλληλοι με ψυγεία απο την BMW την VOLVO κτλ.
Σαν αντιψυκτικό στο Vitara μπήκε Valeo και σαν αντί ηλεκτρολυτικό κάποιο PROTEC αμερικάνικο προιόν, πρέπει να αλλάζονται κάθε 25. 000 klm.
Όποιος φίλος απο Θες/νικη τις κοντινές πόλεις αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλήμα πόλη ευχαρίστως να διαφημίσω τον συγκεκριμένο ψυγειά, έχω κρατήσει την κάρτα του.
Τελικό κόστος 150 €
Ξεβούλωμα – πλύσιμο ψυγείου
Εσωτερικό πλύσιμο κυκλώματος ψύξης
2 x 4 λίτρα Valeo
1 αντι ηλεκτρολυτικό
1 θερμοστάτης
2 καφέδες (δωρεάν)
Το συγκεκριμένο πρόβλημα με τα ψυγεία το παρουσιάζουν και τα Jimny
Για την ιστορία ο ψειγειάς λέγεται Φερεντίνος και βρίσκεται στη Βούλγαρη είναι :
Στρωμνίτσης 56 (τέρμα Βούλγαρη) 2310 303756.