Φίλε nanisq , αρχικά να ευχηθώ περαστικό το συμβάν και να θεωρείς τον εαυτό σου τυχερό που δεν ήσουν μέσα.
Ομοιοπαθής και εγώ πριν τρεις μήνες , η πρώτη σκέψη ήταν να ξαναφτιάξω το αγαπημένο μου αυτοκίνητο.Στην πράξη δεν ήταν τόσο απλό.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κοιτάξεις είναι εαν έχει "πάρει" σασί όπως λέμε. Αυτό είναι το βασικότερο καθώς το αυτοκίνητο κρίνεται αυτόματα "ολική καταστροφή" και πας για αποζημίωση.
Εδώ υπάρχουν δύο περιπτώσεις: ή αποσύρεις το αυτοκίνητο προς ανακύκλωση και προσκομίζεις το χαρτί στην ασφαλιστική ή το μεταβιβάζεις σε κάποιον τρίτο και προσκομίζεις την μεταβίβαση και πληρώνεσαι.Κανονικά πρέπει να πληρωθείς σε σύντομο χρονικό διάστημα (7 ημέρες) ΑΛΛΑ αυτό εξαρτάται απο την ασφαλιστική του άλλου κατά πόσο είναι σοβαρή.Γράψε εαν θέλεις τις εταιρείες (δική σου και του φταίχτη) για να σου πω.Πρόσεξε γιατί στην αποζημίωση που θα σου βγάλουν , θα αφαιρέσουν την "σώστρα" δηλαδή ότι κρατάς το κουβούκλιο του αυτοκινήτου και το πουλάς. Εδώ το διαπραγματεύεσαι (το ποσό) και η έγκριση που παίρνεις είναι ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ, άρα επειδή ζούμε στην Ελλάδα και σαν έξυπνο παιδί που είσαι (αλλιώς δεν θα ήσουν σε αυτό το club) κάνε μεταβίβαση αρχικά σε δικό σου πρόσωπο -όχι με πρώτο βαθμό συγγένειας- πάρε το ποσό και μετά πούλα το κουφάρι όπου θέλεις.Έίναι ο μόνος τρόπος να πάρεις αυτά που θα σου τάξουν και το χάσιμό σου θα είναι το παράβολο της μιας μεταβίβασης=170 ευρώ.
Τώρα, εαν το αυτοκίνητο έχει πάρει σασί αλλά δεν στο βγάζουν ΠΕ (πέραν επισκευής) γνώμη μου είναι ότι πρέπει αν το κυνηγήσεις νομικά. Εαν ο πραγματογνώμονας που στέλνει η ασφαλιστική σου κάνει κουνήματα τότε ζήτα άλλον. Επιγραμματικά το σασί του jimny, εαν είναι σωστή η πληροφόρηση που είχα τότε , κοστίζει 7800 ευρώ.Για να το επαναφέρει κανείς γίνεται μόνο σε μηχάνημα με μετρικό σύστημα κάτι το οποίο δεν διαθέτουν όλοι καθώς είναι ακριβό και εννοείται ανάλογα και την ζημιά.
Εαν δεν έχει πάρει σασί και η ζημιά είναι έως 6000 ευρώ και οι δύο εταιρείες είναι στον φιλικό διακανονισμό τότε έχεις να κάνεις αποκλειστικά με την δική σου ασφαλιστική.(αυτό για σένα δεν ισχύει γιατί έχεις μεικτή)
Εαν δεν έχει πάρει σασί και σου βγάζουν επισκευές με γνήσια ανταλλακτικά τότε συμφέρει να το κρατήσεις.
Και μια τελευταία συμβουλή: συμφωνώ με την άποψή σου να μην κρατήσεις το αυτοκίνητο εαν έχει πάρει σασί.Γι αυτό και εγώ το έστειλα όσο και αν με πόνεσε και έχασα ένα κάρο λεφτά απο τα extra που είχε.Η φυσική διδάσκει ότι "μέταλλο που παραμορφώνεται επανέρχεται μόνο μετά απο θερμική κατεργασία και συνθήκες εργαστηρίου". Εαν είναι μόνο φαναρτζοδουλειά τότε ο λόγος να μην το κρατήσεις είναι μόνο ψυχολογικός και όχι ουσιαστικός ως προς την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Και σαν έξυπνο παιδί , είπαμε, κοίτα μήπως το φτιάξεις , το πουλήσεις και πάρεις καινούργιο ίδιο.Υπάρχει περίπτωση να βγεις κερδισμένος -οικονομικά μιλάμε γιατί η ψυχή θα σου βγει στα σίγουρα σε αυτήν την κωλοχώρα και του νόμους της.